کد خبر: ۲۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ 10 August 2016
سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام كرد:

ضرب‌الاجل به ايرلاين‌ها برای خروج هواپيماهای فرسوده از فرودگاه‌های كشور

براساس بخشنامه سازمان هواپيمايی كشوری شركت‌های هواپيمايی متعهد شده‌اند ظرف سه ماه آينده نسبت به خروج كليه هواپيماهای از رده خارج خود اقدام كنند.










سازمان هواپيمايی كشوری، از خروج ۲۷ فروند هواپيمای از رده خارج از فرودگاه های كشور خبر داده است و اطلاع داده براساس بخشنامه سازمان هواپيمايی كشوری شركت های هواپيمايی متعهد شده اند ظرف سه ماه آينده نسبت به خروج كليه هواپيماهای از رده خارج خود اقدام كنند.

 بر اساس این خبر جهت استفاده بهينه از ظرفيت های موجود، ارتقا ايمنی، كاهش تاخيرات و براساس بخشنامه سازمان هواپيمايی كشوری مبنی بر الزام شركت های هواپيمايی نسبت به خروج هواپيماهای از رده خارج از فرودگاهها زمينه خروج ۲۷ فروند هواپيمای از رده خارج از فرودگاه های مهرآباد، هاشمی نژاد، مشهد و زاهدان فراهم شد.

 هواپيماهاي مذكور از نوع بوئينگ ۷۴۷، بوئينگ ۷۲۷، فوكر۱۰۰، ايرباس ۳۰۰، BAE و فالكن۲۰ است. ۱۰ فروند از اين تعداد هواپيماها متعلق به ناوگان هوايی جمهوري اسلامی ايران، ۱۱ فروند ماهان، ۵ فروند آسمان و يك فروند از هواپيمايي پوياست.

به گرارش سازمان هواپيمايی كشوری عمليات خروج اين هواپيماها از هم اكنون آغاز شده است. هواپيماهای مذكور يا به مراكز دانشگاهی، پژوهشی و تحقيقاتی و يا خورد شده (Scrap) و از فرودگاه خارج مي شوند.