کد خبر: ۲۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ 11 September 2016

تحقق بیش از 42 درصدی تعهد اشتغال‌زایی در خوزستان

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان گفت: از سال‌های ابتدایی راه‌اندازی سامانه رصد تاکنون برای نخستین بار است که در نیمه نخست سال میزان تحقق تعهد اشتغال در استان به 42.4 درصد رسیده است
حسین نظری اظهار کرد: تعهد اشتغال 21 دستگاه اجرایی استان در سال جاری ایجاد 19 هزار و 527 فرصت شغلی است و تاکنون ایجاد 8 هزار و 281 فرصت شغلی در سامانه ملی رصد توسط این دستگاه‌ها ثبت شده است.

وی افزود: برای نخستین‌بار پس از راه‌اندازی سامانه ملی رصد، میزان تحقق تعهد اشتغال استان در نیمه اول سال به مرز 50 درصد رسیده است و در سال‌های گذشته در شش ماهه اول سال، میزان تحقق و ثبت اشتغال از 20 درصد بیشتر نمی‌شد.

نظری خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با تعهد 6 هزار فرصت شغلی بیشترین میزان تعهد اشتغال را در میان دستگاه‌های اجرایی استان دارد و تاکنون اشتغالزایی برای 1570 نفر را در سامانه رصد ثبت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی با تعهد ایجاد اشتغال برای 2500 نفر و اشتغالزایی برای 2660 نفر، با تحقق 106.4 درصدی تعهد اشتغال خود، بیشترین درصد تحقق تعهد اشتغال را در میان دستگاه‌های اجرایی استان به خود اختصاص داده است.

نظری بیان کرد: سازمان مناطق آزاد اروند با ثبت 262 شغل در سامانه ملی رصد، 52.4 درصد از تعهد اشتغال خود را محقق کرده و از لحاظ درصد تحقق دومین دستگاه اجرایی به شمار می‌رود. همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با دارا بودن تعهد ایجاد 461 فرصت شغلی و تحقق اشتغالزایی برای 238 نفر با تحقق 51.6 درصد تعهد اشتغال خود، سومین دستگاه اجرایی از نظر میزان تحقق تعهد اشتغال است.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال خوزستان بیان کرد: امیدواریم تا پایان نیمه اول امسال سایر دستگاه‌های اجرایی که تاکنون میزان قابل توجهی از تعهد اشتغال خود را ثبت نکرده‌اند، به رقم قابل قبولی برسند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: منطقه خوزستان