کد خبر: ۳۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ 01 November 2016
شهردار تهران:

نظارت هیچ دستگاهی مثل شهرداری نیست

شهردار تهران گفت: ضعف ما این است که گستردگی کار شهرداری را نتوانستیم به خوبی برای مردم تشریح کنیم.
محمدباقر قالیباف با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: در جریان یک خبر و نامه‌ای که در ارتباط با املاک تعاونی شهرداری تهران بود؛ نگرانی‌هایی برای دلسوزان ایجاد شد و همچنین راهی برای سوءاستفاده دشمنان به ویژه بدخواهان شناخته شده نظام و انقلاب در خارج از کشور باز شد.

وی افزود: شاید یکی از مشکلات و ضعف‌های ما این است که نتوانسته‌ایم؛ ابعاد شهرداری تهران و گستردگی کار آن را برای مردم به خوبی تشریح کنیم. شهرداری تهران 60 هزار نفر نیروی زحمتکش دارد و هزاران نفر نیز به صورت غیرمستقیم با شهرداری مشغول کار هستند. شرکت‌ها و مجموعه‌های متعددی با شهرداری کار می‌کنند و بیش از 250 ماموریت داریم که در هر کدام از آنها لحظه‌ای درنگ شود؛ عکس العمل فوری دارد.

شهرداری تهران با بیان اینکه در این هشت سال تلاش کردیم که سیستم اتوماسیون در شهرداری برقرار شود، گفت: بنابراین هشت میلیون سند و مکاتبه اکنون در این سیستم وجود دارد . در واقع روزانه 4 هزار نامه به آن وارد می‌شود و ما 6 الی 7 هزار تماس تنها از طریق سامانه 137 و 1888 داریم که 50 درصد آن باید عملیاتی شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در هر کاری سه رکن شهر، شهروندان و شهرداری را باید در نظر بگیریم، اظهار کرد: زمانی که به سابقه عملکرد شهرداری رجوع کردم؛ سیستم اداری منظم و قابل دسترسی ندیدم و انضباط مالی به شکل مورد نظر وجود نداشت. سوابق مناسبی از مستغلات و زمین‌ها نبود به طوری که در پروژه پل صدر در مورد یکی از املاک با مشکل روبرو شدیم، اما بعدها فهمیدیم که زمین این ملک متعلق به شهرداری بوده است.

وی ادامه داد: حتی در زمینه امکانات رفاهی نیز پرونده مشخصی برای کارمندان ثبت نشده بود، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که بدون تحول در داخل امکان تحول برای شهر وجود ندارد و بر همین اساس هوشمندسازی درون شهرداری را بر هوشمندسازی بر شهر اولویت دادیم.

وی ادامه داد: قطعا دسترسی به اطلاعات درست مهمترین عنصر برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است که ما توانسته‌ایم؛ دسترسی به این اطلاعات را داشته باشیم به طوری که هر اتفاق و تصمیمی در هر سطحی از شهرداری ثبت و ضبط می‌شود و در سیستم باقی می‌ماند و همچنین قابل رصد است و این یعنی شفاف‌سازی، عدالتخواهی و مبارزه با فساد و تبعیض.

قالیباف با بیان اینکه ما جزو دستگاه‌های برتر در این زمینه شناخته شده‌ایم، گفت: همه دریافتی‌ها و هزینه‌های ما در این سیستم ثبت و ضبط می‌شود و من به عنوان شهردار خود را مکلف می‌دانم که یک مجموعه شفاف داشته باشم.

وی تصریح کرد: هیچ دستگاهی در نظارت مانند شهرداری نیست. ما یک بحث بازرسی و نظارت داخلی داریم که بخش‌هایی همانند حراست، شرکت‌های حسابرسی، شبکه عیون و ... آن را انجام می‌دهند و یک نظارت خارجی نیز داریم.
منبع: ایلنا
برچسب ها: شهردار تهران