کد خبر: ۳۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ 02 November 2016

آماده‌سازی پیامکی خوزستانی‌ها برای مواجهه با نخستین باران‌های پاییزی

به منظور آگاهی مردم و کمک به رعایت نکات‌ بهداشتی به منظور کاهش بار مراجعین به اورژانس‌ها پس از بارش‌های اولیه، برای تمامی کاربران تلفن همراه دائمی و اعتباری در استان خوزستان پیامک هشدار ارسال خواهد شد.

مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اطلاع رسانی پیامکی به شهروندان خوزستانی به منظور آماده‌سازی در مواجهه با نخستین باران‌های پاییزی خبر داد و گفت: به منظور آگاهی مردم و کمک به رعایت نکات‌ بهداشتی به منظور کاهش بار مراجعین به اورژانس‌ها پس از بارش‌های اولیه، برای تمامی کاربران تلفن همراه دائمی و اعتباری در استان خوزستان پیامک هشدار ارسال خواهد شد.

وی افزود:‌ در این راستا برای یک میلیون و 155 هزار و 655 شماره از استان‌ خوزستان که در سیستم پیامک شرکت مگفا موجود است،‌ پیامک حاوی نکات پیشگیرانه در مواجهه با نخستین بارش‌های باران ارسال می‌شود.

اورکی ادامه داد:‌ در متن این پیامک هشدار آمده است "به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی پس از نخستین باران‌ها لطفا تا حد امکان از منزل خارج نشوید، درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارید، در صورت ضرورت خروج از منزل از ماسک مناسب استفاده نمایید و اگر مشکل تنفسی دارد داروهایتان را به موقع مصرف کنید".

وی گفت:‌ این پیامک در کنار سایر فعالیت‌های اطلاع‌رسانی که به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی بین شهروندان خوزستانی در حال انجام است،‌ پیش از نخستین بارندگی به شماره کلیه شهروندان استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ارسال خواهد شد.