کد خبر: ۳۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ 05 December 2016
آیت الله کعبی:

مشکلات خوزستان همچنان لاینحل باقی مانده است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه مشکلات مردم خوزستان همچنان لاینحل باقی مانده و دولت تاکنون هیچ واکنش و توجهی به اعتراضات مردم و نمایندگان آنها در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی نکرده است.
آیت الله عباس کعبی اظهار کرد: استان خوزستان با مشکلات و معضلات فراوانی روبه‌رو است که بحث انتقال آب کارون جدی‌ترین آنها است.

وی افزود: دولت علاوه بر بحث احداث تونل‌های کوهرنگ 1 و 2 به دنبال احداث سومین تونل در کوهرنگ است که این موضوع معضلات جدی زیست محیطی را برای استان خوزستان به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: معضل زیست محیطی، آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها، خشک شدن هورالعظیم و باران‌های اسیدی همه و همه ناشی از بی آبی و خشکسالی و اصرار دولت در انتقال آب از سرچشمه‌های کارون است.

کعبی تصریح کرد: متاسفانه با نخستین بارش باران پاییزی خیلی از مردم خوزستان به دلیل مشکلات تنفسی راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شدند و این موضوع به پدیده عادی و روزانه مردم استان تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: امروز علاوه بر انتقال آب کارون دولت به دنبال انتقال آب کرخه است و این مسئله علاوه بر نگرانی‌های زیادی که برای مردم ایجاد کرده این موضوع بر خلاف مصوبه شورای عالی آب و باعث مشکلات حاد از جمله مشکلات محیط زیستی خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: 6 عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه مشترک با استاندار خوزستان، رئیس سازمان آب و برق و مدیران بهداشت و درمان و محیط زیست معضلات جدی استان را در زمینه‌های آب و فاضلاب، محیط زیست و مسئله انتقال آب کارون و کرخه مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و در نامه‌ای که در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری به رئیس جمهور دادیم و اعتراض خود را به روند انتقال آب اعتراض کردیم اما متاسفانه رئیس جمهور هیچ واکنش و پاسخی به نامه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکنون نداده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به رئیس جمهور در خصوص استیفای حقوق به حق مردم و توجه به مسئله انتقال آب و محیط زیست و جلوگیری از ظلم در حق مردم استان هشدار جدی داده‌اند.

کعبی اظهار کرد: بنده علاوه بر مراسم‌ها و جلسات عمومی حتی در جلسات خاص نیز گوشزد کردم ادامه این وضعیت باعث جلوگیری از رشد و توسعه خوزستان و مشکلات لاینحل موجود در آینده تبدیل به بحران عمیق خواهند شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت باید با شفافیت و صراحت با در نظر گرفتن حق و عدالت از اجرای پروژه‌های انتقال آب خودداری کند چرا که در سال‌های آینده قطعا با این شرایط شاهد حوادث تلخی در استان خوزستان و کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پیشرفت، توسعه و عدالت حق مردم خوزستان است و دولت باید به این واقعیت توجه جدی‌تری بکند.

کعبی گفت: مردم خوزستان که در مقاطع مختلف دین خود را و خون خود را نثار انقلاب و کشور کرده‌اند و حتی در دفاع از اهل بیت و طریق الحسین نیز خونشان ریخته شده است اقتضا می‌کند که دولت برای حل مشکلات و معضلات آنها اهتمام بیشتری بکند.

وی افزود: نباید اجازه داد حق مردم مظلوم و محروم خوزستان را با سهل‌انگاری و ندانم‌کاری‌ها برخی از دولتمردان تضییع شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مشکلات خوزستان
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
لازم است اطلاعات کامل ارایه شود تا در حق بقیه کشور اجحاف نشود و یکطرفه به قاضی نرفت
استان گرم و پرتبخیر خوزستان از خود هیچ منبع ابی ندارد و بیشتر از خود استانخای صاحب اب یعنی چهارمحال کردستان کرمانشاه کهکیلویه لرستان اب برداشت میکند
ایا مشکل شما کم ابیست اگر هست پس طرحها و چند برابر شدن مصرف اب شما چیز دیگری میگوید

پس رتبه دوم برنجکارب شما چه
مصرف اب شیرین در فولاد خوزستان و پتروشیمیها و فولاد مسجد سلیمان و شادگان چخ
سرریز بودن سدهای فراوان و امدن سیل ریختن اب شیرین به خلیج فارس چه
طرح توسعه پانصد هزارهکتار جدید کشاورزی چه

لازم است که ان استان که مصرف ابش چند برابر شده در حالی که بقیه کشور بی اب است با صرفه جویی و استفاده از ابشیرینکن دریایی به بقیه کشور هم اجازه دهد از ابهای مشترک برون استانی استفاده کند
وگرنه ادامه این روال یکطرفه و خودخواهی ابی ان استان صرفا باعث جنگهای ابی مبشود