کد خبر: ۳۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ 15 December 2016
مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

برنامه‌ریزی مسئولین برای توسعه شهرها فرهنگ شهرنشینی مردم را رقم می‌زند

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نخستین همایش چشم‌انداز حمل‌ونقل پاک با محوریت دوچرخه در شهر گفت: امروز در دنیا ماشین را کنار گذاشته و دوچرخه را به خیابان‌های شهر خود آورده‌اند ولی ما هنوز نگران مشکلات حمل‌ونقل خودروهای شخصی خود هستیم.
حامد مانی فر در این همایش که به مناسبت هفته حمل‌ونقل و راهداری در سالن اجتماعات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد عنوان کرد: آرزوهای یک شهر را یک جمعیت محدود نمی‌نویسند بلکه باید همه برای تحقق آن دست به کار شوند.

وی افزود: هرگونه توسعه‌ای باید بر اساس پیشینهٔ تاریخی، نیازها، تجربیات شهری و نگرش‌های روز باشد.

مانی فر اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با برگزاری این همایش‌ها و سمینارها در حال انجام وظایف خود هستند ولی تا زمانی که مسئولین وارد عمل نشده و تصمیمات اجرایی نگیرند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مدیران باید در رفتارهای خود تجدیدنظر کنند عنوان کرد: باید اولویت و هدف خود را در حوزه حمل‌ونقل مشخص کرده و با شتاب بیشتر برای تحقق آن‌ها تلاش کنیم.

مانی فر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مدیران برای توسعه شهر، فرهنگ مردم را رقم می‌زند، گفت: وقتی همهٔ برنامه‌ها و اولویت‌های اجرایی برای تسهیل در تردد خودروهای شخصی و حمل‌ونقل خصوصی است، چگونه می‌توان توقع داشت که فضا برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر باز شود.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به مسئولین است تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها با توصیه به مسئولین، رفتار آن‌ها را الگوی مردم دانسته و تأکید داشته‌اند که نهایت دقت در برنامه‌های اجرایی و حتی رفتارهای فردی توسط مسئولین بکار گرفته شود.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام معابر و خیابان‌های شهر باید دارای مسیر عبور دوچرخه باشند، بیان کرد: برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر باید مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن به وجود آمده و این مسیرها به صورت پیوسته و دنباله‌دار اجرا شود.

مانی فر اضافه کرد: در ضوابط و مقررات، انواع سخت‌گیری‌ها برای اجرای پارکینگ خودروها اعمال می‌شود ولی هیچ توجهی به ارتقای بستر استفاده از دوچرخه نمی‌شود.