کد خبر: ۳۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۵ 15 January 2017

جشنواره ساختمانهای برتر

جشنواره ساختمانهای برتر استان قزوین برگزار خواهد شد

  رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند مشخصات و مدارک مربوط به ساختمان مورد نظر خود را از  امروز تا 20 بهمن به دبیرخانه ی این جشنواره ارسال کنند.

 به گزارش سازه نیوز:حامد عبدالرزاقی افزود: آثار ارایه شده به این جشنواره در سه گروه مشخص و به طور جداگانه مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

عبدالرزاقی اضافه کرد : این گروه ها بر اساس تعداد طبقات، تعداد واحد و نوع کاربری تقسیم بندی شده اند ومتقاضیانی که ساختمان مورد نظرشان در یکی از این سه گروه عنوان شده باشد می توانند در این جشنواره شرکت کنند. 

به گفته عبدالرزاقی ، ساختمان های مسکونی 2 تا 7 طبقه در گروه یکم قرار خواهند گرفت که شامل ساختمانهای متعارف مسکونی استان است و خانه های ویلایی را در بر نمی گیرد. 

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: مجتمع های تجاری و یا مجتمع های مختلط تجاری نیز در گروه دوم مورد ارزیابی و داوری خواهند گرفت.

وی افزود: در گروه سوم هم پروژه های انبوه سازی استان مورد قضاوت قرار خواهند گرفت که شامل مجتمع های مسکونی دارای 30 واحد و بیشتر است. 

بگفته عبدالرزاقی ، معماری داخلی ساختمان، معماری بیرونی ساختمان(نما، حجم و جلوههای بصری)، کیفیت ساخت و رعایت مقررات ملی در طراحی و اجرای ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی و سازگاری با محیط زیست، بخشهایی است که هر کدام از بناهای مورد نظر بر اساس آنها ارزیابی می شوند. 

عبدالرزاقی تاکید کرد: ساختمانهای شرکت کننده می توانند متقاضی شرکت در یک یا چند محور عنوان شده برای ارزیابی ساختمانهای برتر باشند. 

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای رقابت میان مهندسان و سرمایه گذاران صنعت ساختمان استان بیان کرد و افزود: با قضاوت جمعی از داوران برگزیده کشور که دارای سوابق ارزنده در حوزه برگزاری مسابقات تخصصی ساختمان هستند  از برگزیدان تجلیل خواهد شد. 

وی گفت : همچنین نشان یادبودی جهت نصب در ورودی ساختمان مورد نظر اهدا خواهد شد.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی افزود: متقاضیان برای ارایه مدارک و مشخصات ساختمان مورد نظر خود می توانند به دبیرخانه ی جشنواره واقع در قزوین، بلوار مدرس، تقاطع خیابان فلسطین، اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیریت مسکن و ساختمان مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33820330-028 تماس بگیرند.