کد خبر: ۳۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۵ 17 January 2017

سکوت در استانداری خوزستان

استاندار خوزستان در این چند ماه از حضور خود در مدیریت استان تنها یک بار در نشست خبری با خبرنگاران حاضر شده و در این زمینه به دلایل نامعلومی حاضر به پاسخگویی رسانه‌های رسمی نیست.
 با وجود گذشت 7 ماه از عزل شبانه مقتدایی و انتصاب غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار خوزستان می گذرد آنچه که در این مدت قابل تحسین است حضور پررنگ استاندار جوان استان در محافل مختلف اجتماعی و سرکشی لحظه به لحظه از مناطق مختلف و وضعیت عمران و آبادانی شهرهای مختلف استان است.

شریعتی در این مدت کوتاه سعی کرده معضلات و مشکلات را خود به عینه مشاهده و بررسی کند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

اما آنچه که در کنار حجم بالای پیگیری و سرکشی‌های ستودنی استاندار جای سؤوال دارد عدم پاسخگویی به رسانه‌های حداقل رسمی و معتبر است.

در این مدت برخی مواضع استاندار خوزستان را تنها می‌توان در برخی سایت‌های ناشناس و یا خبرگزاری رسمی دولت مشاهده کرد و عملا هیچ نشست خبری و یا میزگرد خبری که در دوران مقتدایی به آن به شکل مطلوبی می‌پرداخت خبری نیست.

یکی از اتفاق‌های خوب در دوران مدیریت مقتدایی را برگزاری کارگروه مشترک بین مدیران کل ادارات مختلف با مدیران رسانه‌ها، و خبرنگاران بود که متاسفانه در این هفت ماه این اتفاق مهم و تاثیرگذار به دست فراموشی گذاشته شد.

تغییر مدیران روابط عمومی استانداری و عدم ارتباط گیری و اهتمام به تعامل با رسانه‌های رسمی نیز مزید بر علت سکوت رسانه‌ای در استانداری خوزستان شده است.

بهر حال با توجه به شرایط خاص استان و موضوعات مختلف پاسخگویی هر چه بهتر مدیریت ارشد استان به افکار عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در حال حاضر مسائل مختلفی در استان وجود دارد که به هر دلیلی شریعتی استاندار خوزستان به شکل خیلی هوشمندانه‌ای از موضع‌گیری و پاسخگویی به افکار عمومی درباره آنها فرار کرده است.

مسائلی همچون انتقال آب کارون و ... از جمله آنها است.

بهر حال توصیه اکید مجموعه خبرگزاری فارس در خوزستان به استاندار جوان استان تعامل بهتر و نزدیکتر با رسانه‌ها است چرا که تجربه نشان داده دوری کردن از پاسخگویی صریح و شفاف به رسانه‌ها و افکار عمومی همواره مدیران را با حاشیه‌ها و انتقادهای جدی و غیر قابل اغماضی مواجه خواهد کرد.
منبع: فارس