کد خبر: ۳۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۵ 18 January 2017

بازار مسکن اهواز تا پایان سال رونق می یابد

یک کارشناس مسکن گفت :با توجه به میزان عرضه و تقاضای مسکن در اهواز ، افزایش تسهیلات بانکی و افزایش قیمت دلار در چند ماه گذشته منجر به افزایش نسبی تقاضا برای خرید واحدهای ساخته شده است
به گزارش سازه نیوز، امیر ابراهیمی اظهار کرد:به دلیل کاهش ساخت و ساز در دو سال گذشته، اکثر واحدهای موجود در بازار فروش رفته و این امر باعث افزایش نقدینگی میان انبوه سازان و مبادرت آن ها برای خرید زمین و ویلایی شده است که در نهایت باعث افزایش قیمت زمین و افزایش قیمت مسکن و رونق نسبی بازار مسکن شده و تا پایان سال بیشتر خواهد شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال 96 گفت :وضعیت بازار مسکن در سال 96 با توجه به همبستگی شدید میان وضعیت اقتصادی با وضعیت سیاسی در کشور، انتخابات ریاست جمهوری توجه آحاد جامعه را با موضوع انتخاب رئیس جمهور به خود جلب خواهد کرد و در چند ماهه اول سال یک رکود در بازار مسکن حکم فرما خواهد بود. 
به گفته وی ،در شش ماهه دوم بسته به تصمیمات سیاسی داخلی و خارجی شرایط مسکن نیز تغییر خواهد کرد. با این حال یکی از راه‌های تحریک تقاضا در بازار مسکن کاهش سود بانکی است که البته تحریک تقاضا نباید به مفهوم غفلت از طرف تولید باشد، بازار تولیدمسکن در سال‌های اخیر ضعیف شده و حجم صدور پروانه‌های ساختمانی 50 تا 60 درصد کاهش یافته است. این مسئله پیامد خوشی برای بازار مسکن ندارد و دولت جدید باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا تولیدکنندگان مسکن را تقویت کرده و برای آنها انگیزه ورود به بازار تولید مسکن را مهیا کند.