کد خبر: ۳۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ 04 March 2017

توجه و حمایت ویژه دولت و مجلس از توسعه سیستم حمل و نقل ریلی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن، از برنامه پنجساله ششم توسعه کشور به عنوان گام بلند در مسیر تحول راه‌آهن خبر داد.
 «سعید رسولی» ضمن اعلام این مطلب گفت: راه آهن در عمر ۹۰ ساله خود، خدمات و امکانات زیادی به مردم ارایه کرده است.

وی افزود: اکنون راه آهن در مسیر تحول بزرگی قرار گرفته و این تحول با راه اندازی قطارهای سریع السیر و افزایش ظرفیت با سرعت در حال اجراست و این مهم به تغییر چهره راه آهن منجر خواهد شد.

به گفته رسولی، مدرن سازی ایستگاه ها و ارایه خدمات مطلوب به مردم از جمله اقدام ها در دستور کار راه آهن در این زمینه است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه آهن با تاکید بر توجه به منابع انسانی و سرمایه گذاری ویژه در این بخش یادآور شد: نیروی انسانی سرمایه بزرگ هر سازمان از جمله راه آهن است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا مشتری مداری در راس برنامه ها قرار گیرد، گفت: بهره گیری از نگاه نو و خلاقانه می تواند در تحقق اهداف پیش بینی شده و حمل بار بیشتر و جذب مسافر اثربخش باشد.

 محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی در استان کرمانشاه گسترش حمل و نقل ریلی را یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

وی گفته بود، این اولویت در راستای ادامه اقدامات صورت گرفته برای توسعه حمل و نقل ریلی در سه سال اخیر است که توجه بسیار خوبی به این بخش شده است.

به گفته نوبخت، در دولت یازدهم تاکنون ۷۰۰ کیلومتر از راه آهن فرسوده که قبلا به بهره برداری رسیده بود، تعویض و یک هزار کیلومتر نیز بهسازی شده، ضمن این که در همین دولت یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور افزوده شده است.
برچسب ها: شرکت راه‌آهن