کد خبر: ۳۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ 13 June 2017

شرط ايران برای ادامه پروازها به فرودگاه نجف؛ تجديدنظر كنيد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوری گفت: استمرار پروازهای شركت‌های ايرانی به نجف از دهم تيرماه منوط به تجديد نظر مسئولان اين فرودگاه است.
 رضا جعفرزاده اظهارداشت: تصميم ايرلاين‌های ايرانی مبنی بر قطع پروازها از دهم تيرماه به مقصد نجف ناشی از افزايش بی‌‌رويه عوارض گمركی و هزينه‌های هندلينگ فرودگاه مذكور بوده كه اين موضوع توسط سازمان هواپيمايی كشوری در دست پيگيری است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ شركت هواپيمايی ايرانی به نجف پرواز دارند كه مجوزشان را از سازمان هواپيمايی كشوری دريافت كرده‌اند.

جعفرزاده تصريح كرد: گزارش‌های ايرلاين‌ها به سازمان هواپيمايی كشوری حاكی از آن است كه فرودگاه نجف شركت هاي هواپيمايي را به پرداخت عوارض گمركي از تاريخ ۲۰۱۰، به ازاي هر پرواز ۸۵ دلار و هر صندلي پرواز ۱۵ دلار ملزم كرده است كه اين امر انگيزه پرواز به اين فرودگاه را از شركت‌ها‌ی هواپيمايی سلب و نسبت به قطع پروازها از تاريخ مذكور اقدام كنند.

مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی كشوري افزود: در اين خصوص شركت‌های هواپيمايی مراتب اعتراض خود را به صورت كتبی از طريق انجمن شركت‌های هواپيمايی به سازمان هواپيمايی كشوری ارائه و در ديدار با رئيس سازمان مشكلات اخير پروازها به نجف را به صورت جزئی تشريح كردند.

وي با بيان اينكه افزايش قيمت‌ها از طرف فرودگاه نجف هزينه‌های گزافی را به زائران ايراني تحميل می كند افزود: ادامه پروازها به نجف مبني بر متعارف كردن نرخ‌ها خواهد بود و سازمان هواپيمايی كشوری نيز در تلاش است تا مسئولان فرودگاه نجف را متقاعد كند تا نسبت به تصميمات اخيرشان تجديدنظر كنند.