کد خبر: ۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ 21 June 2017
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان:

با استفاده از توان و تخصص مهندسان، ايمن بسازيم.

31خرداد 1369 يادآور حادثه ناگواري است که در آن عده کثيري از هم وطنان ما جان خود را از دست دادند. اين حادثه علاوه بر خسارات جاني و مالي گسترده، تبعات اجتماعي و رواني بسياري نيز داشت.

31خرداد 1369 يادآور حادثه ناگواري است که در آن عده کثيري از هم وطنان ما جان خود را از دست دادند. اين حادثه علاوه بر خسارات جاني و مالي گسترده، تبعات اجتماعي و رواني بسياري نيز داشت. تخريب بيش از 200 هزار واحد مسکوني ، 35 هزار نفر کشته و زخمي و بي خانماني حدود500 هزار نفر از هم استاني هاي مان از خسارات جاني و مالي اين حادثه بود، اما اثرات ناگوار روحي و رواني اين حادثه در طول سال هاي متمادي در ذهن زلزله زدگان و مردم گيلان خواهد ماند.

مهندسي بسازيم، ايمن بسازيم.

مهندس عبدالرضا قاسميان لنگرودي ، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان، به مناسبت سالروز اين زلزله توجه کليه مردم به ساخت و ساز اصولي را مهم دانست و گفت : حادثه زلزله خرداد 69 و ساير حوادث اين چنيني علاوه بر اينکه در حافظه تاريخي ما مي ماند، لازم است تلنگري براي بهبود شرايط ايمني و ساخت و ساز در استان باشد. از کنار اين حوادث نمي توان فقط احساسي رد شد، بلکه با برنامه ريزي و رعايت اصول علمي بايد به سمت تخصصي شدن امور خطيري نظير ساخت و ساز برويم.

وي ادامه داد: در اين راه سازمان نظام مهندسي ساختمان استان گيلان به عنوان سازماني تخصصي، وظيفه خود مي داند بر اساس قوانين، آئين نامه ها و شيوه نامه هاي موجود در اين راه قدم بردارد و براي موفقيت در اين راه همکاري نهادها و سازمان هايي مانند استانداري، شهرداري ها و اداره کل راه و شهرسازي ضروري است.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان با اشاره به نقش شهروندان در احقاق حقوق خود گفت: ساخت و ساز ايمن حق تمامي مردم است و شهروندان براي احقاق اين حق قانوني خود در وهله اول مي بايد از ساخت و ساز غيرمجاز خودداري کرده و در صورت مشاهده هر نوع اقدامي در اين خصوص مراتب را به مراجع ذي صلاح اطلاع دهند و در قدم بعدي از تخصص و توان مهندسان متخصص و متعهد در امر ساخت و ساز استفاده نمايد.

وي افزود: سازمان نظام مهندسي ساختمان نيز به عنوان يکي از عوامل دخيل در ساخت و ساز در جهت حفظ و ارتقاء ايمني، همراه و هم پاي شهروندان است و از ظرفيت عظيم مهندسي و تخصص خود استفاده مي نمايد و با رعايت اخلاق حرفه اي در مهندسي و آموزش مستمر مهندسان خود و آشنايي با دانش روز دنيا در حوزه ساخت و ساز در اين مهم موثر مي باشد.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گيلان در پايان با گرامي داشت ياد و خاطره درگذشتگان اين حادثه گفت: وظيفه همه ماست، در هر جايگاهي که هستيم، براي حفظ آرامش و امنيت کودکان مان، براي سلامت و آسايش خودمان و براي آمادگي در برابر هر گونه بحراني با استفاده از توان و تخصص مهندسان ايمن بسازيم و به خاطر داشته باشيم که فرصت دوباره ساختن نداريم، بادوام بسازيم