کد خبر: ۳۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ 31 July 2017

نامزدی ميراث صنعتی راه آهن پذيرفته شد

اطلاعات پرونده ثبت جهانی در قالب ۱۰ سرفصل و ۵۰ بخش ، با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیركل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شركت راه آهن و كارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

 با پذیرفته شدن "نامزدی میراث صنعتی راه آهن ایران" در اجلاس اخیر یونسكو در لهستان، اطلاعات پرونده ثبت جهانی، با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیركل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شركت راه آهن و كارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی با اشاره به ضررورت تكمیل پرونده تا آذرماه سال جاری، گفت: برای این موضوع بایستی پایگاه ثبت جهانی میراث راه آهن در شركت راه آهن ایجاد شود.

 وی تاكید كرد: فعالان این حوزه در شركت راه آهن بایستی ضمن پایش فعالیت ها، ساختار مدیریتی تهیه و تدوین كنند تا ارزیابی ها بدون مشكل صورت گیرد.

وحید علی قارداشی مدیركل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شركت راه آهن با اشاره به موضوع اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت جهانی میراث راه آهن گفت: پرونده ثبت جهانی پس از مطالعه و بررسی مدارك، نقشه ها و اسناد موجود در وزارت امور خارجه توسط تیم كارشناسی راه آهن تهیه و تدوین شده است.

 وی افزود: موضوع راه اندازی موزه راه آهن نیز در دستور كار جدی قرار گرفته و خوشبختانه با اقدامات به موقع مناطق جنوب شرق و خراسان اقدام به ایجاد موزه در راه آهن خود كرده اند و به زودی در ناحیه آذربایجان و جنوب كشور نیز این موزه ها ایجاد می شود.
برچسب ها: شرکت راه‌آهن