کد خبر: ۳۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ 12 September 2017

نیازی به شورایعالی ایمنی حمل و نقل نیست

دبیر کمیسیون ایمنی راه های کشور با اشاره به اینکه این کمیسیون موضوعات را با دقت پیگیری می کند و در کارش جدی است، گفت: با وجود این کمیسیون نیازی به تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل نیست.
 مهرداد تقی زاده  با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره کمیته ایمنی راه ها و تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل افزود: کمیسیون ایمنی راه ها در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و این کمیسیون فرابخشی است.

وی با اشاره به اینکه در این کمیسیون از ۱۶ نهاد مرتبط با ایمنی حصور دارند، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، پلیس، سازمان صدا و سیما، اورژانس، هلال احمر، پزشکی قانونی، آموزش و پرورش، وزارت صنعت و معدن، سازمان استاندارد و سازمان برنامه و بودجه از جمله این نهادها هستند.

تقی زاده با اشاره به اینکه در کمیسیون ایمنی اقدامات خوبی در حال انجام و ارتباط مناسبی میان نهادهای عضو این کمیسیون برقرار است گفت: آنها مصوبات کمیسیون را پیگیری می کنند.

وی افزود: در این کمیسیون احساس نقطه ضعفی نمی کنیم تا لازم باشد شورای دیگری هم در این رابطه تشکیل شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های کشور گفت: در این کمیسیون موضوعات با دقت کامل پیگیری می شود و در کارش جدی است.

تقی زاده با اشاره به اینکه تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در ۱۰ سال گذشته از ۲۷ هزار نفر در سال به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است، گفت: این کاهش، تصادفی نبود و با برنامه ریزی انجام شد.

معاون وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه حتی یک کشته هم زیاد است و باید به سمت استانداردهای جهانی پیش برویم، افزود: شورا باید به طور مرتب تشکیل جلسه دهد بنابراین اگر با ریاست یکی از وزرا باشد بهتر است زیرا شاید رئیس جمهور فرصت حضور در جلسات را به طور مرتب نداشته باشد.

وی  با بیان اینکه بخش ریلی ایمن ترین نوع حمل و نقل است، گفت: یکی از راه های مهم کاهش سوانح جاده ای این است که سهم حمل و نقل ریلی را گسترش دهیم
منبع: مهر