کد خبر: ۳۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ 23 September 2017

قبول فرهنگ ترجیح ریل به‌خودرو

وزیر راه و شهرسازی هم در مراسم روز جهانی بدون خودرو شرکت داشت و با حضور در ایستگاه متروی قیطریه از این مدل حمل‌ونقل درون شهری پاک استفاده کرد.


عباس آخوندي پس از پياده شدن در ايستگاه ۱۵ خرداد همراه با تعدادي از معاونان خود از محله‌هاي باب همايون، صوراسرافيل، ناصرخسرو، مروي، بازارچه عودلاجان و خيابان ۱۵خرداد بازديد كرد. آخوندي همچنين در جريان استفاده از مترو از نزديك در جريان نظرات مردم در مورد ترددهاي روزانه، ميزان رضايت آنها از حمل‌ونقل عمومي و ترافيك قرار گرفت. وي در جمع خبرنگاران نيز اظهار كرد: تاكنون شهرسازي به‌صورت خودرومحور انجام مي‌شده و ما شهرسازي ريل‌پايه را در دستور كار قرار داده و ترغيب مي‌كنيم كه در اين خصوصي، دو دهه بايد تلاش كرد.

وزير راه و شهرسازي تأكيد كرد: دولت، شهرداري و مردم بايد به اين تحول بنيادين توجه كنند زيرا از طريق شهرسازي ريل‌پايه ميزان دسترسي، ايمني و آرامش رواني بهتر مي‌شود. آخوندي با بيان اينكه روز جهاني بدون خودرو يك تذكر براي دولت و مردم محسوب مي‌شود، گفت: اين تذكر براي دولت در راستاي سياستگذاري و افزايش امكانات و براي مردم به منزله يك تجربه جديد و قبول يك فرهنگ به‌منظور ترجيح ريل به‌خودرو است.

عضو كابينه دولت دوازدهم با اشاره به نقش حمل‌ونقل حومه‌اي ريلي در برنامه ششم اشاره كرد و گفت: امسال سال اول برنامه ششم است و براي توسعه حمل‌ونقل حومه‌اي ما به سرمايه‌گذاري در زيرساخت و ناوگان نياز داريم. وزير راه و شهرسازي جذب سرمايه‌گذاري بين‌المللي در بخش حمل‌ونقل را مهم دانست و گفت: طرح‌هاي ارائه شده از سوي وزارت راه و شهرسازي براي توسعه حمل‌ونقل ريلي حدود ۲۸ميليارد دلار به سرمايه‌گذاري نياز دارد كه اين عدد بايد مورد توجه دولت و مجلس قرار گيرد.
منبع: همشهری