کد خبر: ۳۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ 28 October 2017
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان:

باید متناسب با تغییر نوع تهدیدات، به‌روز باشیم

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: امروز نوع تهدیدات فرق کرده است و ما باید متناسب با این تغییرات، به‌روز باشیم و مصونیت را به طور مستمر داشته باشیم.
 محمد حری در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در خوزستان که امروز شنبه (ششم آبان‌ماه) در هنرستان حضرت آمنه(س) اهواز برگزار شد، ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: تمام موجودات در برابر تهدیدات عکس‌العملی نشان می‌دهند و هر کدام به شکلی برای صیانت از جان خود دفاع می‌کنند.

وی افزود: یک دفاع، عامل است که موجود زنده، دست به سلاح می‌برد و دیگری دفاع غیرعامل که موجود با فرار از خودش محافظت می‌کند. این تعریفی است که در تمام جانداران وجود دارد و انسان هم همین طور است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان ادامه داد: پدافند عامل وظیفه نیروهای نظامی است که همواره در حال انجام آن بوده و هستند و اکنون کشور ما یک کشور با امنیت و پایدار است اما عقل حکم می‌کند، همواره در مقابل تهدیدات، خود را مصون کنیم. نوع این تهدیدات امروز فرق کرده و ما باید متناسب با آن به‌روز باشیم.

حری با بیان اینکه هدف پدافند غیرعامل حفظ جان و سرمایه‌های یک ملت است که همواره در تمام کشورها وجود داشته و هر کشوری، نامی برای آن گذاشته است، گفت: برخی از کشورهایی که حتی تجربه جنگ هم نداشته‌اند مانند کشور سوئیس، از کشورهای پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل هستند. امروز تهدید را دیگر در تهدید نظامی خلاصه نمی‌کنیم و تهدیدات حوزه سایبری بسیار جدی هستند. 

وی تصریح کرد: بیل گیتس دو چالش را در قرن 21 برای تمام کشورها بسیار جدی دانسته که یکی حوزه سایبری و دیگری حوزه زیستی است. در حوزه پدافند غیرعامل آنچه مهم است، مجهز شدن به سلاح روز برای مقابله با تهدیداتی است که مدام در حال تغییر هستند. با توجه به این تغییرات مداوم، ما باید مصونیت را به صورت پایدار و مستمر داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان ادامه داد: هدف از هفته پدافند غیرعامل این است که یادآوری کنیم در تمام برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات خود باید پدافند غیرعامل را رعایت کنیم و اگر این کار را نکنیم، اتفاقاتی مانند بهمن‌ماه سال گذشته در استان خواهد افتاد. 

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات پدافند غیرعامل تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا