کد خبر: ۳۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ 30 October 2017
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان:

مرز چذابه به لحاظ کمیت و کیفیت ارتقا یافته است

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مرز چذابه برای اربعین حسینی امسال به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به سال قبل ارتقا یافته است.

فرامند هاشمی زاده اظهار کرد: مرز چذابه امسال نسبت به سال گذشته از تفاوت های فوق العاده ای از نظر کمیت و کیفیت کار برخوردار شده است.

وی افزود: احداث جاده های ارتباطی کمربندی بستان، جاده  ارتباطی سوسنگرد ـ بستان با قطعات مختلفی که بین پیمانکاران تقسیم شده از دو بانده به چهار بانده تبدیل شده است؛ از ۳۵ کیلومتری که در خروجی بستان است ۲۰ کیلومتر آن به زیر آسفالت می رود و ۱۵ کیلومتر دیگر نیز طی این مدت (البته بعد از اربعین) قیرپاشی و آسفالت خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: از نظر خط آب نیز کارها استارت خورده و ظرف همین دو روز گذشته آب به موکب ها رسیده است. یک شبکه آب شرب بهداشتی و منظم به منظور حذف تانکرهای آبرسان که سال گذشته حدود ۷۰ دستگاه بودند، مدنظر است.

هاشمی زاده بیان کرد: احداث خط جمع آوری فاضلاب در محل موکب های جدید و قدیم برای حذف تردد جنتکس ها و لجن کش ها به منظور ایجاد محیط تقریبا بهداشتی و حذف جریان بد فاضلاب پشت موکب ها انجام شده است. همه سرویس های بهداشتی در این مجموع خط فاضلاب جمع آوری و به بیرون منتقل می شود.

وی عنوان کرد: کار خدمات نیز بین شهرداری های استان و به نمایندگی و مدیریت شهرداری اهواز در پایانه مرزی و همچنین شهرداری تهران در مسیر موکب ها تقسیم شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: یک مجموعه پارکینگ را بیش از ۷۰ هکتار تسطیح و پذیرش خودروها در آن شروع شده است. با محصور کردن این مجموعه امنیت آن را ارتقا دادیم.

هاشمی زاده ادامه داد: برنامه های آتی برای این پایانه مرزی تکمیل جاده، احداث پل ها، تکمیل طرح جدید طراحی شده، تکمیل پارکینگ و بهسازی محیط پایانه است.

منبع: مهر