کد خبر: ۳۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ 02 November 2017

یوسفی:خوزستان می‌تواند در تأمین تجهیزات صنعت نفت پیشران باشد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های خوزستانی در نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات نفت گفت: این امر نشانگر این است که خوزستان می تواند در تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت پیشران باشد .

همایون یوسفی امروز ( 11 آبان‌ماه) در حاشیه  حضور در نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان و بازدید از غرفه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه حاکی از توانمندی‌هایی است که در حوزه نفت، گاز و انرژی در سطح کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: در راستای اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از اهداف کلان نظام و دولت محسوب می‌شود، باید به صنعت نفت به عنوان یک پیشران اقتصادی برای کشور نگاه شود و این پیشرفت صنعت نفت موجب پیشرفت در سایر حوزه‌های اقتصادی می‌شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، تأمین نیازهای کشور از طریق تولید داخلی را موضوعی بسیار مهم دانست و عنوان کرد: یک‌چهارم شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه که نزدیک به 47شرکت هستند، از استان خوزستان هستند که نشان می‌دهد خوزستان می‌تواند در تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت پیشران باشد.

یوسفی ادامه داد: بنابراین خوزستان می‌تواند که مانند همیشه در اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی پیشتاز باشد. در مجلس آمادگی وجود دارد تا در راستای اقتصادی مقاومتی و به منظور گسترش این صنعت و خودکفایی، کمک‌های لازم را کنیم.
منبع: ایسنا