کد خبر: ۳۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ 04 November 2017
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار:

تنظیم آیین نامه تبصره ۲ ماده ۷ شهامت می‌خواهد

یک مقام مسئول کارگری معتقد است تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی زمانی مطلوب است که طرح طبقه‌بندی در کارگاه به اجرا درآید.

علی اصلانی  اظهار کرد: کارمند پیمانی در شرایطی که کار مستمر است معنا ندارد. متاسفانه در بحث قراردادهای کار مشکل داریم و شخصا معتقدم که اگر وزارت کار جسارت به خرج بدهد و آیین نامه تبصره دو ماده ۷ قانون کار را تدوین کند و به نتیجه برساند گام بزرگی در ساماندهی قراردادهای کار برداشته است.

وی ادامه داد: در شغل‌هایی که ماهیت مستمر دارد انعقاد قرارداد موقت قابل توجیه نیست.چند سال است که آیین نامه تبصره دو ماده ۷ قانون کار نانوشته مانده است در حالی که وزارت کار می‌تواند با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آن را تنظیم و به کارگاه‌ها اعلام کند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به مزایای قراردادهای پیمانی گفت: نیروهای کاری که به شکل کارگری یا کارمندی در یک مجموعه مشغول کارند تبدیل وضعیت آنها از قراردادی به پیمانی بهتر است چون قرارداد پیمانی مقدمه استخدام رسمی است و پس از آن از بیشتر مزایای استخدام دولتی بهره‌مند می‌شوند.

اصلانی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر شرکتها و کارگاه‌هایی که نیروهای خود را به استخدام پیمانی درآورده‌اند طبقه بندی مشاغل را اجرا نمی‌کنند و بعضا در انتهای سال تسویه حساب سنواتی دارند، در صورتی که بدون اجرای طرح طبقه‌بندی تغییر قرارداد کار و تبدیل آن به پیمانی ارزشی ندارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کارگران