کد خبر: ۳۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ 05 November 2017
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های خوزستان:

نمایشگاه نفت باید سال به سال پربارتر شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه در نهمین دوره نمایشگاه نفت 270 واحد شرکت‌کننده از 11 استان شرکت داشتند، گفت: خوزستان به عنوان پایتخت نفتی کشور معروف شده است و نمایشگاه صنعت نفت باید سال به سال پربارتر و با حضور شرکت‌کنندگان مختلف از سراسر استان و کشور برگزار شود.





 


 رحیم جلیلی در اختتامیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت با اشاره به استقبال مناسب شرکت‌ها از نمایشگاه نفت امسال اظهار کرد: تنها در خوزستان، کیش و تهران، نمایشگاه نفت برگزار می‌شود که این مسأله خود نشان دهنده اهمیت موضوع است. 
  
وی افزود: خوزستان به عنوان پایتخت نفتی کشور معروف شده و به همین دلیل باید نمایشگاه صنعت نفت در استان سال به سال پربارتر و با حضور شرکت‌کنندگان و سازندگان مختلف از سراسر استان و کشور برگزار شود.

جلیلی تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه 270 واحد شرکت‌کننده از 11 استان شرکت داشتند که از این تعداد 47 واحد از خوزستان بودند. نمایشگاه امسال در سه قالب تأمین‌کننده، سازنده و خدماتی برگزار شد. 
  
وی بیان کرد: همچنین یکم دی‌ماه سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری است و نمایشگاه ملی حفاری نیز برگزار خواهد شد. از شرکت‌کنندگان دعوت می‌کنم در آن نمایشگاه نیز مشارکت داشته باشند. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های خوزستان گفت: در این زمان که کشورهای خارجی به دنبال تحریم ایران هستند، نقش‌آفرینی تولیدکنندگان و سازندگان در صنعت کشور جای تقدیر دارد. با توجه به اهمیت خوزستان، جای خالی برگزاری چند نمایشگاه در استان احساس می‌شود.

جلیلی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که سال گذشته در حوزه برق داشتیم و استان هنوز هم کم و بیش درگیر این مشکلات است، به نظر می‌رسد باید یک نمایشگاه صنعت برق مانند استان‌های دیگر در خوزستان برگزار شود اما با توجه به اینکه چند اداره آب و برق در خوزستان وجود دارد، همکاری لازم برای برگزاری نمایشگاه انجام نمی‌شود تا آخرین دستاوردها و تولیدات این شرکت‌ها در نمایشگاه آب و برق ارائه شود.

وی افزود: همچنین لازم است یک نمایشگاه در بحث محیط زیست نیز برای خوزستان در نظر گرفته شود. در گذشته، یک یا دو سال این نمایشگاه برگزار شد، اما به دلیل عدم همکاری‌ها برگزاری آن ادامه پیدا نکرد. همچنین احساس می‌شود نمایشگاه صنایع دستی نیز باید در استان برگزار شود. نمایشگاه صنایع دستی در گذشته چهار یا پنج سال در استان برگزار شد و حتی سطح آن بالاتر از سطح ملی بود اما این نمایشگاه نیز ادامه پیدا نکرد.
منبع: ایسنا