کد خبر: ۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ 17 December 2017

خط کشتیرانی خرمشهر - بندر صحار از 9 دی امسال راه‌اندازی می‌شود

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: خط کشتیرانی خرمشهر به بندر صحار از 9 دی امسال راه‌اندازی می‌شود.
 محسن ضرابی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان با شناسایی موانع و فراهم ساختن زیرساخت‌ها در جهت توسعه صادرات بین دو کشور ایران و عمان عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه خط کشتیرانی خرمشهر به بندر صحار از 9 دی امسال راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: از نظر اتاق مشترک ایران و عمان احداث خط، تنها 10 درصد کار حساب می‌شود و 90 درصد دیگر بحث مهم نگهداری خط است که سه اتاق بازرگانی در خوزستان و مسئولان استانی نقشی اساسی در نگهداری این خط دارند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان عنوان کرد: باید روی این موضوع تعصب داشته باشید و اجازه ندهید شرکت ترنگ دریا که یک شرکت خصوصی است، در این موضوع متضرر شود.

ضرابی اظهار کرد: اگر از این خط حمایت نکنیم، متوقف خواهد شد و امیدواریم سازمان توسعه تجارت ایران و خوزستان از این خط حمایت شایسته‌ای داشته باشد. همچنین خط مستقیم بین بندر چابهار و صحار در عمان راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: روابط بانکی بین دو کشور به خوبی برقرار است و دو بانک در کشور عمان هم برای گشایش اعتباری و ضمانتنامه بانکی فعال هستند و واردات کالا از طریق LC انجام می‌شود.

ضرابی تصریح کرد:ثبت شرکت در کشور عمان نیز با سهولت بیشتری انجام می‌شود که مراحل ثبت از 12 مرحله به 6 مرحله کاهش یافته و در مناطق آزاد در کشور عمان ثبت شرکت و اقامت به سهولت امکانپذیر است.

وی افزود: طبق توافقاتی که با مناطق آزاد در کشور عمان داشتیم، شرکت‌های ایرانی می‌توانند بدون اینکه کالایی به کشور عمان وارد کنند در این کشور شرکت ثبت کنند.

ضرابی گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با منطقه آزاد صحار منعقد شده که در صورت اجرایی شدن، حجم صادرات خرما به این کشور سالیانه 300 هزار تن افزایش خواهد یافت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: ایران ، عمان