کد خبر: ۳۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ 05 February 2018
در واکنش به مشکلات میراث فرهنگی استان :

تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی خوزستان بیانیه دادند

مدت هاست وضعیت آثار تاریخی، جایگاه گردشگری و صنایع دستی در استان خوزستان، دچار چالش ها و حواشی فراوانی گردیده است. انتقادات فراوان نسبت به عملکرد مدیریت مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان باعث تا سازمان های مردم نهاد نیز در قالب بیانیه ای خواستار تغییر در وضعیت موحود شوند

مدت هاست وضعیت آثار تاریخی، جایگاه گردشگری و صنایع دستی در استان خوزستان، دچار چالش ها و حواشی فراوانی گردیده است. انتقادات فراوان نسبت به عملکرد مدیریت مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان باعث تا سازمان های مردم نهاد نیز در قالب بیانیه ای خواستار تغییر در وضعیت موحود شوند 

به گزارش سازه نیوز ،جمعی از فعالین و سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و اعضای شبکه تخصصی سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در بیانیه ای مشترک نوشته اند:با توجه به سیر تحولات مدیریت چند سال اخیر در این سازمان، مدیران غیر تخصصی کارنامه ناموفقی داشته اند و سبب تحمیل خسارات جبران ناپذیری در پیکره سازمان و تحلیل توان، خلاقیت و انگیزه کارکنان آن گردیده اند. 

در این بیانیه آمده است :آثار تاریخی، بناها و زیر ساخت های گردشگری به دلیل سوء مدیریت دچار وضعیت به مراتب بحرانی تر از سایر نقاط ایران شده است. 
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بعنوان دومین سازمان بزرگ بعد از سازمان مرکزی در تهران با دارا بودن سه اثر ثبت جهانی انحصاری است. 
استان خوزستان با داشتن بیش از هزاران اثر ثبت ملی و چندین اثر در آستانه ثبت جهانی از جمله آثار تاریخی ایذه، دزفول و بهبهان نیازمند نگاه ویژه و دقت در انتخاب مدیران در کلیه سطوح از جمله انتخاب مدیرکل توانا، متخصص و مسلط به سه حوزه کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. 
با توجه به سیر تحولات مدیریت چند سال اخیر در این سازمان، مدیران غیر تخصصی کارنامه ناموفقی داشته اند و سبب تحمیل خسارات جبران ناپذیری در پیکره سازمان و تحلیل توان، خلاقیت و انگیزه کارکنان آن گردیده اند. 

ضمن تقدیر و سپاس از استاندار محترم و پیگیر استان خوزستان که حساسیت ویژه ای در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از خود نشان داده اند اکنون که زمان تغییر مدیر سازمان فرا رسیده است، شنیدن و گوش دادن به صدای سازمان های مردم نهاد به عنوان نمایندگان جامعه مدنی نشان از احترام ایشان  در راستای رعایت حقوق شهروندی و ارج نهادن به افکار عمومی است. 

از این رو ما نمایندگان سازمان های مردم نهاد حوزه های تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و اعضای شبکه تخصصی سه حوزه فوق از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و همچنین استاندار محترم خوزستان برای تعیین و انتصاب مدیرکل جدید خواهشمندیم تا : 
* فرد انتخابی نیروی بومی استان خوزستان باشد. 
*فرد انتخابی نیروی متخصص دارای تجربه عملی در سه حوزه فوق باشد. 
* فرد انتخابی نیروی غیر سیاسی باشد. 
* فرد انتخابی از بدنه سازمان و معتقد به حضور و مشورت با نهادهای مدنی از جمله سازمان های مردم نهاد در سه حوزه فوق باشد.