کد خبر: ۳۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ 22 February 2018

هزینه یک هزار و 340 میلیارد تومان در بخش آب و برق مسکن مهر

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون یک هزار و 340 میلیارد تومان در بخش آب و برق مسکن مهر هزینه شده، گفت: در دولت تدبیر و امید آب و برق 902 هزار واحد مسکن مهر تامین شده است.


رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از سد لار به روستای کلان و پردیس اظهار کرد: ساخت تصفیه خانه های پایدار و پست های فشار قوی به اعتبارات و زمان بیشتری نیاز دارد، برای همه طرح ها، تصفیه خانه، پست فشار قوی و نظایر آن، حدود 4100 میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم داریم.
اردکانی با اشاره به عملیات اجرایی آبرسانی از روستای کلان به پردیس افزود: 20 هزار میلیون مترمکعب از منابع آب زیر زمینی و سد لتیان آب این منطقه را تامین می کند.
وزیر نیرو گفت: مسئولان شهرستان پردیس با توجه به رشد جمعیت و تکمیل پروژه های مسکن مهر در تدارک طرح پایداری برای تامین آب این منطقه بودند.
وی با اشاره به جزییات طرح آبرسانی از روستای کلان به پردیس اظهار کرد: عملیات اجرایی انتقال 30 میلیون مترمکعب آب از سد لار با اعتبار 65 میلیارد تومان به طول 7 کیلومتر لوله گذاری آغاز شد.
اردکانی افزود: برای ساخت 2 نیروگاه تولید برق در مسیر این لوله گذاری با ظرفیت 8.8 دهم مگابایت تامین اعتبار شده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی گفت: برای شهر جدید پردیس می توان نظامات جدیدی متصور شد، در مصرف این آب به گونه ای عمل خواهد شد که پردیس نام با مسمایی برای این شهر باشد.
اردکانی خاطرنشان کرد: آب شهر پردیس به روش پایداری تامین می شود تا برای سال های آتی پاسخگوی رشد جمعیت باشد.
اردکانی با تاکید بر اصلاح شیوه های مصرف نادرست گفت: شیوه های مصرف باید در بخش کشاورزی بازبینی و الگوی کشت مناسب انتخاب شود، شیرین کردن آب دریا، باروری ابرها و... مشکل ما را برای تامین آب حل نخواهد کرد.
کلنگ آغاز عملیات انتقال آب سد لار به شهرستان پردیس روز پنجشنبه توسط رضا اردکانی وزیر نیرو به زمین زده شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: مسکن مهر