کد خبر: ۳۹۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ 04 March 2018

آذری جهرمی: شهر هوشمند یک ضرورت برای رسیدن به بهره وری مطلوب است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پرداختن به مفهوم شهر هوشمند و توسعه آن، نه یک نیاز تجملی بلکه یک ضرورت برای رسیدن به بهره وری مطلوب است.
«محمدجواد آذری جهرمی» امروز (یکشنبه) در نخستین همایش شهر هوشمند، افزود: حرکت به سمت شهر هوشمند نیاز به گفتمان سازی است و باید در این زمینه تلاش کرد.
وی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را عامل مهم توسعه بهره وری دانست و افزود: تلاش برای توسعه شهر هوشمند به بهبود بهره وری در کشور کمک می کند.
وزیر ارتباطات مبارزه با فساد، بهبود شرایط زندگی و شاخص های زیست محیطی را نیازمند بکارگیری فناوری شهر هوشمند دانست و خواستار پرداختن جدی به آن شد.
وی با اشاره به معضل اشتغال و بیکاری، بر ضرورت استفاده از تحول دیجیتال برای اشتغال آفرینی تاکید کرد.
جهرمی، بدترین برخورد با نیروهای خلاق را تلاش برای استخدام آنان دانست و گفت: بزرگترین محرک تحول دیجیتال خلاقیت است که نباید با استخدام، آن را از بین برد.
وی با اشاره به شکل گیری کسب و کارهای نوپا در کشور، بر ایجاد بازار برای فعالان کسب و کارهای نوپا تاکید کرد.
آذری جهرمی، مدیریت را لازمه تحول دیجیتال در کشور دانست و افزود: در ایران عادت شده که مدیریت با تصدی گری دولتی آغاز شود که محکوم به شکست است.
وی اتکا به بودجه های نفتی را عامل به سرانجام نرسیدن پروژه ها دانست.
وزیر ارتباطات بر ایجاد شاخص ها در شهر هوشمند تاکید کرد و گفت: باید پس از ایجاد شاخص ها، آنها را اطلاع رسانی کنیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
آذری جهرمی با اشاره به آغاز مطالعات شهر هوشمند گفت: نمونه آزمایشی آن در یکی از مناطق آزاد اجرا می شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شهر هوشمند