کد خبر: ۴۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ 07 April 2018

مسئولان زیست محیطی مجوزهای انتقال غیرقانونی آب خوزستان را لغو کنند

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: مسئولان محیط زیستی باید مجوزهای انتقال آب خوزستان را لغو کنند و بگویند که انتقال‌های صورت گرفته غیرقانونی بود تا مردم خوزستان سخنان شما را باور کنند وگرنه ما حرفتان را حمل بر سیاست بازی خواهیم کرد.
آیت الله محسن حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اهواز ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های مصیبت زده حادثه قهوه‌خانه نوارس اظهار داشت: 1٨ فروردین روز سلامت است؛ بحث سلامت اعم از جسمی و معنوی در تمام جامعه‌ها مهم است. آن چیزی که در سلامت باید رعایت کرد پیشگیری است که مقدم‌تر از درمان است.
 
وی با بیان اینکه هزینه پیشگیری کمتر است؛ افزود: بحث سلامت جسمانی تحت کنترل وزارت بهداشت است اما همه مردم باید دست به دست هم دهیم و مخصوصا خیرین در این امر باید به یکدیگر کمک کنند.
 
خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز شهادت آیت الله صدر و خواهر عالم او، بیان کرد: آیت الله صدر یکی از سرمایه‌های بزرگ اسلام و تشیع و نابغه بود؛ از نظر علمی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی برای اهل علم سرمایه جاودانه‌ای است.
 
وی با اشاره به 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی و قطع رابطه ایران و آمریکا توسط کارتر؛ عنوان کرد: همانگونه که امام امت فرمودند تنها کار خیری که کارتر برای مظلومان انجام داد قطع ارتباط ایران با آمریکا بود؛ قطع ارتباط ایران و آمریکا قطع وابستگی ایران به آمریکا و مایه خیری برای ملت ایران شد.
 
آیت الله حیدری تصریح کرد: اکنون نزدیک40 سال است که ارتباط ایران و آمریکا قطع شده است، آنان گمان می‌کردند که ایران در این مدت منزوی می‌شود؛ ایران نه تنها منزوی نشد بلکه به بزرگترین تاثیرگذار در منطقه تبدیل شد. آمریکا است که اکنون درحال انزوا و در آستانه فروپاشی قرار دارد و نه ملت ایران و جمهور ی اسلامی ایران.
 
وی با اشاره به شعار امسال درباره حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد:دو دهه است که حضرت آقا سنت حسنه‌ای را بنیان‌گذاری کرده و هرسال شعاری را مطرح می‌کنند تا گفتمان عمومی جامعه براساس آن صورت بگیرد؛ در سال‌های اخیر نیز مسائل اقتصادی را مطرح نمودند.
 
خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان اهواز تاکید کرد: انتخاب شعار امسال توسط رهبری مصداق اقتصاد مقاومتی است زیرا اصلا بدون حمایت از کالای ایران اقتصاد مقاومتی معنا نخواهد داشت پس همه با هم بنا به فرموده حضرت آقا باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم تا بیکاری حل و تولید ملی رونق و رکود از بین برود.
 
وی ادامه داد: شاه کلید تمام مشکلات اقتصادی امروز در جامعه ما کالای ایرانی است اما متاسفانه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین بسیاری از مردم بسیار ضعیف است که باید تقویت شود.
 
آیت الله حیدری با بیان اینکه فروشندگان نیز باید نسبت به کالای ایرانی باید تعصب داشته باشند؛ خاطر نشان کرد: همه باید در این امر کمک کنند تا در پایان سال به نحو بهتر این امر انجام شود.
 
وی با اشاره به وحدت ملی اقوام ایرانی خاطر نشان کرد: یکی از سرمایه‌های بزرگ کشور و عوامل پیشرفت انقلاب اسلامی وحدت اقوام ایرانی است؛ تنها راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی وحدت ملی است.
 
خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: در خوزستان رنگین کمان اقوام را داریم که به برکت اسلام و تشیع در کنار یکدیگر درحال زیستن هستند همچنین این وحدت برای دشمن شکننده و خطرناک است به همین جهت دشمن وحدت ملی اقوام ایرانی را با حذف قومیت‌ها از نقشه و توهین به آن‌ها آنان را مورد هدف قرار داده است.
 
وی با بیان این امر که متاسفانه برخی رسانه‌ها در این امر محل نفوذ دشمن واقع می‌شوند، ادامه داد: اخیرا در برنامه‌ای در شبکه دوم سیما به مردم عرب خوزستان توهین شده که این کار از سوی تمام عفلا و نخبگان محکوم شد و از رئیس صدا و سیما خواستاریم از مردم خوزستان به ویژه مردم عرب استان عذرخواهی کند.
 
آیت‌الله حیدری تاکید کرد: مردم خوزستان ایرانی بودن خود را در تمام جبهه‌ها اثبات کردند، از لبیک به مراجع در جنگ جهانی اول تا دفاع مقدس و دفاع از حرم ایرانی بودن خود را ثابت کردند و اینکارها در شان صدا و سیما و مسئولان آن نیست.
 
وی گفت: به عقیده ما این امر پروژه نفوذ دشمن است که در رسانه ملی نفوذ کرده و مشاعر اقوام را تحریک می‌کند و امیدوارم دستگاه‌های امنیتی ورود و نفوذ را ریشه کن کند.
 
خطیب نماز جمعه اهواز درباره مباحث آب خوزستان تصریح کرد: در تمام کشور بحث خشکسالی مطرح است اما در خوزستان به غیر از این موضوع استان درگیر مسئله انتقال آب به جاهای دیگر است.
 
وی تاکید کرد: حتی مسئولانی که ادعای مازاد بودن آب خوزستان را داشتند جدیدا بر این عقیده هستند که کشور با خشکسالی روبرو است؛ این برای خوزستان کافی نیست؛ مسئولان مربوطه باید مجوزهای محیط زیستی انتقال آب خوزستان را لغو کنند و بگویند که انتقال‌های صورت گرفته غیرقانونی بود تا مردم خوزستان سخنان شما را باور کنند وگرنه ما حرفتان را حمل بر سیاست بازی خواهیم کرد.
 
آیت‌الله حیدری تصریح کرد: آب‌های که برای صنایع به سایر استان‌ها منتقل می‌شود را برگردانید، چرا حرف حق را نمی‌زنید و می‌خواهید مشکلات خوزستان مضاعف شود؟ امیدواریم مسئولان غره مدیریت نشوند و برای رضایت مسئولان بالا دست خود سخنان غیر علمی نزنند، از کارهای خطا دست بردارید.
 
وی تاکید کرد: مقابله با مردم خوزستان جز لعنت ابدی برای شما چیزی نخواهد داشت.