کد خبر: ۴۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ 12 April 2018

برنامه‌ریزی برای تامین ۳۰ درصد آب شهرهای استان خوزستان از طریق آب دریا

مدیرعامل آبفا استان خوزستان گفت: برای تامین ۳۰ درصد آب شهرها از طریق آب دریا برنامه‌ریزی می‌شود.


صادق حقیقی‌پور امروز در دیدار با سرمایه‌گذاران کشور هلند با بیان اینکه دولت برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب خوزستان حدود 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده اظهار داشت: در تلاشیم که از ظرفیت قرابت شهرهای استان با دریا برای تامین آب شرب با کیفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به کاهش 60 درصدی بارندگی در سال 96 افزود: به همین دلیل سیاست‌های جدیدی برای تامین آب در دستور کار قرار گرفته شده است در همین راستا یکی از تفاهم‌نامه‌های مطرح شده شرکت آبفا خوزستان با سرمایه‌گذاران هلندی تامین آب شهرهای بندر امام خمینی، ماهشهر و هندیجان از منابع آبی دریا است.

مدیرعامل آبفا استان خوزستان به برنامه‌ریزی برای تامین 30 درصد آب شهرها از طریق آب دریا اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت که تاکنون در بحث جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 5 تصفیه خانه بزرگ فاضلاب در مرحله مناقصه قرار دارد، گفت: در حال حاضر 400 کیلومتر شبکه فاضلاب و 450 کیلومتر شبکه آب همچنین 5 تصفیه خانه بزرگ فاضلاب با ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه روز توسط آبفا خوزستان در حال انجام  است.

حقیقی‌پور با اشاره به مطالعات پروژه‌های فاضلاب شهرهای ایذه و مسجد سلیمان  تصریح کرد: شهرهای مسجد سلیمان و ایذه مشکلاتی در زمینه فاضلاب دارند که مطالعات اجرایی این پروژه‌ها انجام شده و در حال برنامه‌ریزی برای احداث شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های این دو شهر هستیم.

سرمایه‌گذار هلندی نیز در ادامه در این جلسه با بیان اینکه هلند در حال حاضر یکی از کشورهای مهم در صنایع آب است که کارشناسان خوبی در زمینه کیفیت منابع آبی دارد اظهار داشت: مشکل پساب‌های صنعتی در 15 کشور دنیا وجود دارد که در حال حاضر این تکنولوژی برای تصفیه پساب‌های صنعتی را در اختیار داریم.