کد خبر: ۴۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ 12 April 2018
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان:

ریزگردها سبب مهاجرت نخبگان و متخصصان خوزستان شده است

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مشکل ریزگردها اثرات روانی، اقتصادی بر کلیه بخش ها و منابع انسانی گذاشته و سبب مهاجرت نخبگان و قشر متخصص استان شده است.


کیخسرو چنگلوایی ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که با حضور معاون رئیس جمهور در سالن جلسات حوزه استاندار برگزارشد، اظهار کرد: بر اساس ماده 112 قانون 5ساله برنامه ششم مقرر شد محدوده عملیاتی دفاع مقدس در استان مشخص و بر اساس بنده 3 این ماده  نیز مقرر شد بین 20تا25درصد حقوق ثابت کارکنانی که در این مناطق هستند داده شود.

وی با اشاره با تعیین این مناطق توسط ستاد نیروهای مسلح افزود: بر این اساس تعداد 16 شهرستان و بخش استان در این محدوده قرارگرفته است که انتظار می‌رود این مصوبه عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه خوستان به لحاظ اقلیمی شرایط خوبی ندارد، گفت: ثبت رکورد های جهانی دما در استان  یکی از این مولفه‌ها است.

چنگلوایی با اشاره به معضل ریزگردها در استان بیان کرد: مشکل ریزگردها اثرات روانی، اقتصادی بر کلیه زیر بخش ها و منابع انسانی گذاشته و سبب مهاجرت نخبگان و قشر متخصص استان شده است.

وی عنوان کرد: هر دستگاه اجرایی می‌تواند 10 درصد از پست ها را در صورتی که نیاز داشته باشد به عنوان نیروی کار قراردادی تعیین کند که انتظار می‌رود این اختیارات به استان‌ها داده شود.

چنگلوایی با بیان اینکه خوزستان قطب اول تولید محصولات کشاورزی است و در این حوزه یک درخواست تخصصی از معاون رئیس جمهور داریم، گفت: در خوزستان 16 میلیون تن محصولات کشاورزی، 14/5 درصد تولید محصولات کشاورزی درخوزستان تولید می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این 16میلیون باید به 27 میلیون تن برسد اما ساختاری که اکنون در اختیار داریم مربوط به 10 تا 15 سال گذشته است.

چنگلوایی بیان کرد: به طور حتم با توجه به اجرای طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری از یک سو و از سوی دیگر وجود شهرستان های جدید التاسیس ساختار فعلی جوابگوی نیازها نیست.

وی گفت: در خوزستان یک سازمان با 27 مدیریت شهرستان و  یکسری مراکز جهاد کشاورزی  در سطح استان وجود دارد انتظار می‌رود نگاه ویژه ای به خوزستان در بخش کشاورزی شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه برخی از تولیدات کشاورزی ما کارکرد ملی دارد،  عنوان کرد: خوزستان شکر 31 میلیون نفر کشور، گندم 12میلیون نفر در کشور، 38 درصد ذرت و 50درصد صادرات خرمای کشور در خوزستان تهیه می شود.

منبع: فارس