کد خبر: ۴۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ 17 April 2018

حرکت کند شرکت آبفا روستایی خوزستان در برطرف کردن مشکلات روستاها

استاندار خوزستان گفت: ۴ هزار روستا داریم که گستردگی کارها در آبفای روستایی را نشان می‌دهد و اگر چه در آبفا روستایی کارهای زیادی انجام می‌شود ولی سرعت کارها کم است و کارها با کندی پیش می‌رود.


غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در شورای سلامت استان خوزستان با بیان اینکه صدا و سیما در زمینه توسعه سلامت نقش خود را به خوبی ایفا کند اظهار داشت: غیزانیه در زمینه لوله کشی آب شرب با مشکلاتی روبه‌رو است که نشان می‌دهد آبفا روستایی در این زمینه حرکت خیلی کندی دارد.

وی افزود: مشکلات مردم باید هر چه سریع‌تر برطرف شود چرا که انباشت این مشکلات علاوه بر نارضایتی مردم از مسئولان سبب ایجاد تبعات اجتماعی می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آبفا روستایی باید عرضه تصمیم گیری داشته باشد، بیان کرد: آبفا روستایی هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد. 4 هزار روستا داریم که گستردگی کارها در آبفای روستایی را نشان می‌دهد و اگر چه در آبفا روستایی کارهای زیادی انجام می‌شود ولی سرعت کارها کم است و کارها با کندی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وجود چاه‌های نفتی اهمیت غیزانیه را بیشتر کرده است، گفت: با وجود این همه مزایایی که در غیزانیه وجود دارد مردم نباید احساس کنند که به آنها خدمات ارائه نمی‌شود بنابراین مشکلات غیزانیه به هر نحوی که شده باید هرچه سریعتر حل و رفع شوند.

 شریعتی به این موضوع که آبرسانی شرق غیزانیه با مناطق نفت‌خیز و غرب آن با آب و برق خوزستان است اشاره کرد و ادامه داد: امسال این پروژه باید به اتمام برسد و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست و نباید از هیچ کوششی در این راه دریغ کرد.

وی درباره فلرهای نفتی عنوان کرد: دولت در این زمینه برنامه‌هایی دارد. از هشت ماه قبل برای جمع‌آوری 130 میلیون مترمکعب گازی که در غرب کارون همراه با برداشت نفت می‌سوزد برناه‌ریزی‌های انجام شده است.

استاندار خوزستان به 1.4 میلیارد دلار هزینه این پروژه اشاره کرد و افزود: در این راه گاز برای پتروشیمی بندرامام به خوراک تبدیل می‌شود تاکنون این پروژه 40 درصد پیشرفت داشته است البته برای اخذ 960 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در غرب کارون سبب اشتغالزایی 1500 نفر می‌شود، تصریح کرد: همچنین علاوه بر افزایش بهره‌وری منابع ملی سبب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: مسئولان اجرایی استان مسائل مرتبط با خشکسالی و تأثیرات آن بر سلامتی مردم را بررسی کنند و گزارش‌ بررسی‌ها را در شورای سلامت اعلام کنند همچنین فرمانداری‌ها در زمینه لایروبی و آهک پاشی هر چه سریع‌تر اقدام کنند.