کد خبر: ۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ 30 May 2018

برون سپاری خدمات، اصل مهم سازمان راهداری

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری بابیان اینکه نوسازی ناوگان جاده‌ای یکی از اولویت‌های حمل‌ونقل است گفت: مقررشده تا پایان سال جاری حدود 3هزار ناوگان باری نوسازی شود.
به گزارش سازه نیوز، داریوش امانی بابیان مطلب به «صما» گفت: حدود ۴۵۰ هزار از انواع خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را تشکیل می‌دهند که ۲۵۰ هزار دستگاه از آن‌ها فرسوده هستند. امیدواریم با تلاش و کوشش سازمان راهداری و حمایت سایر دستگاه‌ها بتوانیم این وظیفه سنگین را انجام داده و خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کنیم.
امانی بابیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد حق بار و مسافر کشور در جاده‌ها انجام می‌شود که بیانگر اهمیت مد اهمیت حمل‌ونقل جاده‌ای است. گفت: در سال 96 حدود 270 میلیون مسافر و 460 میلیون بار توسط بخش جاده‌ای حمل‌ونقل شده است.

وی گفت:600 هزار راننده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اشتغال دارند که البته نوسازی ناوگان مینی‌بوس طی چند سال گذشته کمتر موردتوجه قرارگرفته بود.

امانی در ادامه افزود: مقررشده حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ۲۰ هزار دستگاه انواع کامیون، مینی‌بوس، اتوبوس و سواری کرایه بین‌شهری از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حمایت صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته‌شده است که سازمان از منابع داخلی خود بابت سود سپرده یارانه پرداخت می‌کند.

امانی گفت: تمام فعالیت‌های ذکرشده توسط بخش خصوصی انجام‌شده و سازمان راهداری همواره در تصمیم‌سازی‌ها از تشکل‌های خصوصی بهره می‌برد.

وی بابیان اینکه سازمان راهداری همواره در کنار بخش خصوصی است گفت: در حال حاضر این بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با مشکلات فرا بخشی مانند بیمه تأمین اجتماعی، ارزش‌افزوده و نوسازی ناوگان روبرو شده است.

امانی گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ای یکی از اولویت‌های حمل‌ونقل است و مقررشده تا پایان سال جاری حدود 3000 ناوگان باری نوسازی شود.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بابیان اینکه این نوسازی در بخش مسافر و سواری نیز انجام خواهد گرفت. عنوان کرد: نوسازی ناوگان به‌شدت میزان بهره‌وری را افزایش داده و می‌تواند در حفظ محیط‌زیست و صرفه‌جویی

سوخت‌های فسیلی مؤثر باشد.

امانی گفت: همواره شفاف‌سازی یکی از ارکان‌های اصلی سازمان راهداری بوده و ایمان‌داریم باید در خصوص تصویب یا تائید موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای ازنقطه‌نظرهای تشکل‌های بخشی خصوصی در حوزه باری و مسافری بهره ببریم.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اصل 44

قانون اساسی بحث خصوصی‌سازی گفت: سازمان راهداری بر اساس همین اصل تمام فعالیت‌های خود را بیرون سپاری کرده است.

امانی در خصوص برنامه‌های آتی سازمان راهداری کشور گفت به‌جز نوسازی ناوگان، ارتقای بهره‌وری و خدمات، توجه به حقوق شهروندی و ایمن‌سازی شریان‌های اصلی کشور جز مبانی اصلی برنامه‌ها سازمان راهداری در سال جاری است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در خصوص حضور سرمایه‌گذاران خارجی در حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال جاری نشست‌هایی با کشورهای اروپایی برای حضور مؤثر در حمل‌ونقل جاده‌ای داشته‌ایم که امیدواریم این مذاکرات منجر به‌اتفاق های مطلوبی شود.


منبع: صما