کد خبر: ۴۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ 11 June 2018

در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟

دبیر کانون انبوه سازان مسکن با تاکید بر این‌که مشاوران املاک در تغییر قیمت مسکن نقش پر رنگی دارند، تصریح کرد: مشاوران در شرایطی که بازار در حال رونق است و حجم معاملات افزایش یافته رقابت منفی می‌کنند که این باعث بی نظمی در بازار خرید و فروش شده است.
به گزارش سازه نیوز، فرشید پور حاجت رفتار بازار و افزایش قیمت در این بازار را طبیعی دانست و اظهار کرد: طی 5 سال اخیر هیچ گونه تورمی در قیمت مسکن دخیل نبوده و در واقع انباشت تورم سال‌های گذشته و نوسانات بازارهای همسو عامل افزایش قیمت مسکن است.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که نقدینگی سرگردان در جامعه بسیار سمی است و بازار ما را به شدت تحت الشعاع قرار داده، خاطرنشان کرد: اگر تا الان به تعداد نیاز کشور و با سیاست مناسب واحد تولید شده بود، این بازار با یک تلنگر آشفته نمی‌شد.

پورحاجت در پاسح به این پرسش که "آیا سرمایه‌گذاری در مسکن مناسب است یا خیر؟" گفت: مسکن در حال حاضر پر ریسک ترین بازار در ایران است زیرا  متناسب با نیاز مردم واحد تولید نشده و در واقع نبود فضای کسب و کار باعث افزایش ریسک این بازار شده است.

او درباره چشم‌انداز این بازار در ماه‌های آینده اضافه کرد: پیش بینی می‌شود هر چه به پایان سال نزدیک شویم افزایش قیمت از تب و تاب خواهد افتاد اما افزایش طبیعی خواهیم داشت.

این کارشناس مسکن ادامه داد: ما اکنون در دو جبهه مورد تحریم قرار داریم از طرفی تحریم بین المللی و از طرفی قوانین بی ثبات مثل قوانین پیش فروش، تامین اجتماعی و قانون مالیات که همه باعث بی ثباتی این بازار شده اند.

پورحاجت با تاکید بر این‌که مشاوران املاک در تغییر قیمت مسکن نقش پر رنگی دارند، تصریح کرد: مشاوران در شرایطی که بازار در حال رونق است و حجم معاملات افزایش یافته رقابت منفی می‌کنند که این باعث بی نظمی در بازار خرید و فروش شده است

سال پر خطر برای اجاره نشینان

دبیر کانون انبوه سازان مسکن با اشاره به این‌که حدود 50 درصد خانوار در تهران و 31 درصد از جمعیت کل کشور مستاجر هستند، افزود: زمانی که بازار خرید و فروش ملتهب می‌شود بر قیمت اجاره بها نیز تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین با نزدیک شدن به فصل جا به جایی و تلاطم موجود در بازار، اجاره بها نیز افزایش خواهد یافت.