کد خبر: ۴۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷ 16 July 2018

سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان هوشمند راه‌اندازی می‌کند

مدیرکل دفتر راهبردی سازمان تأمین اجتماعی از تعاملات این سازمان با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به منظور بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در حوزه‌های مربوط خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد بیمارستان هوشمند و اجرای طرح "نسخه الکترونیک" در دستور کار است.
به گزارش سازه نیوز، مهندس معیری در مراسم امضای تفاهمنامه بین معاونت علمی و سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه این سازمان،‌ یک سازمان خدمت‌رسان است، اظهارکرد: بر این اساس با رویکردهای جدیدی که در این سازمان ایجاد شده در تلاش هستیم که از فناوری‌های نوین برای حل چالش‌های سازمان و کاهش هزینه‌ها بهره ببریم.

وی پویایی و چابکی را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس قصد داریم تامین اجتماعی دیجیتال را اجرا کنیم، مقدمات اجرای این طرح از سال 96 آغاز شده و در سال جاری زیرساخت‌های آن ایجاد می‌شود و در سال 98 و 99 با پایان این طرح به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.

مدیرکل دفتر راهبردی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تاکنون برای دستیابی به این هدف 78 پروژه تعریف شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها از سوی چندین شرکت استارتاپی اجرایی می‌شود.

معیری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نوآوری در سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه فناوری‌های IOT (فناوری اینترنت اشیاء) هستیم و در این راستا طرح بیمارستان هوشمند را در دستور کار داریم.

وی نسخه الکترونیک را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: تاکنون 70 میلیون نسخه الکترونیک صادر شده است.

معیری ایجاد مرکز شتاب‌دهی را از دیگر برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای حمایت از شرکت‌ها و طرح‌ها، شاخص‌ها و معیارهایی تعریف کردیم ولی به گونه‌ای این شاخص‌ها تعریف شده است که همه شرکت‌ها و استارتاپ‌ها می توانند با این سازمان همکاری کنند.

به گفته وی ،سازمان تامین اجتماعی، استارتاپ‌هایی که قابلیت همکاری با این سازمان را داشته باشند، شناسایی کرده و درصدد است ضمن ایجاد تعاملات با این شرکت‌ها ارزش افزوده بیشتری را تامین کند.


منبع: ایسنا