کد خبر: ۴۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ 04 September 2018

پرداخت تسهیلات به سازندگان حرفه ای و صلاحیت دار در افق ۱۴۰۰ بانک مسکن

مهمترین رکن سیاست های اعتباری بانک مسکن در افق سال ۱۴۰۰، پرداخت تسهیلات به سازندگان حرفه ای و صلاحیت دار می باشد و این موضوع بصورت تدریجی از سال ۹۷ آغاز شده است.
به گزارش سازه نیوز، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک با بیان این مطلب در جلسه مشترک با انبوه سازان استان گلستان که با حضور ندا کسری کرمانشاهی رئیس اداره کل تسهیلات تبصره ای ، محمد غفوریان مدیر شعب گلستان ، سیدباقر زرگر معاون اجرایی و رئیس دایره اعتباری این مدیریت برگزار شد، گفت : پیش بینی ها برای افق سال 1400 آن است که به غیرحرفه ای ها و سازندگانی که صلاحیت ساخت و ساز ندارند، تسهیلاتی پرداخت نشود و این روند بصورت تدریجی از سالجاری آغاز شده است.

علمداری اظهار داشت: قصد داریم قراردادی را طراحی و تدوین نماییم که مالک می تواند با انبوه ساز حرفه ای قرارداد منعقد نماید و تسهیلات به انبوه ساز حرفه ای و صاحب صلاحیت پرداخت می شود، علیرغم اینکه مالکیت در اختیار فرد دیگری است. وی افزود : در سیاست اعتباری سال 97 مبلغ تسهیلاتی که به انبوه ساز و سازنده حرفه ای پرداخت می شود بیشتر از سازندگان غیرحرفه ای است و از طرفی اگر سازندگان حرفه ای بخواهند از فناوری های نوین استفاده نمایند مبلغ تسهیلات اعطایی افزایش داشته و همچنین یک درصد تخفیف سود نیز برای آنان درنظر گرفته ایم.

مدیر امور اعتباری بانک با بیان اینکه سیاست اعتباری سال جاری بر مبنای تشویق تدریجی تا سال 1400 برای حذف غیرحرفه ای ها است ، ادامه داد: طی بررسی بعمل آمده 2 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد در حالیکه نیاز فعلی کشور به 3 میلیون خانه می باشد و این آمار نشان دهنده آن است که این تعداد واحد مسکونی خالی مورد سلیقه و رضایت این متقاضیان نمی باشد و در واقع واحدهای مسکونی میان متراژ مورد پسند و سلیقه اکثریت متقاضیان قرار می گیرد.

علمداری در بخش دیگری از سخنان خود توضیحاتی را در خصوص میزان تسهیلات تخصیصی و نرخ سود تسهیلات در بافت های فرسوده و سایر مناطق شهری ارائه نمود و در ادامه خاطر نشان کرد: در افق 1400 ، بانک مسکن به سمت پرداخت تسهیلات در قالب اشخاص حقوقی سوق پیدا خواهد نمود و انبوه سازان باید شرکت های خود را در این زمینه فعال تر و مسئولیت پذیرتر نمایند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه مشترک، انبوه سازان حاضر سوالات ، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در حوزه ساخت و ساز مسکن مطرح نمودند که مدیر امور اعتباری بانک پاسخ گوی سوالات و ابهامات آنان بود./منبع: هیبنا