کد خبر: ۴۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ 12 September 2018

تحویل ۵۹ مدرسه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در ابتدای مهر

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از تحویل ۵۹ مدرسه با ۱۷۶ کلاس به مناطق زلزله‌زده در ابتدای مهر خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، مرزبان نظری (مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه) درباره وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده در آستانه آغاز سال تحصیلی گفت: بر اثر زلزله‌، 78 مدرسه شامل 25 مدرسه شهری و 53 مدرسه روستایی آسیب دیدند که با اقدام جهادی در حوزه مدرسه‌سازی و مهم شمردن امر تعلیم و تربیت، بازسازی مدارس شروع شد که در نهایت در مهر امسال 59 مدرسه با 176 کلاس در شهرستان‌های زلزله‌زده تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این 59 مدرسه شامل 52 مدرسه روستایی‌ و 7 مدرسه شهری آماده بهره‌برداری است که مدارس شهری شامل 3 مدرسه در سرپل ذهاب، 1 مدرسه در قصر شیرین و 1 مدرسه در ثلاث باباجانی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان  با اشاره به اینکه در مجموع تا پایان مهرماه در سطح استان 83 مدرسه با 256 کلاس درس تحویل می‌شود، گفت: افزون بر این، 32 هزار میز و صندلی دانش‌آموزی و هزار میز و صندلی معلمی، برای آغاز سال تحصیلی به مناطق زلزله‌زده تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: 159 مدرسه در حال ساخت است که افزون بر 78 مدرسه آسیب دیده، مدارس دیگری که استحکام نداشتند و در لیست تخریب و بازسازی بودند با همت خیرین تخریب و مجدد در حال ساخت هستند.

نظری افزود: در بحث لوازم‌التحریر نیز با مشارکت و کمک خیرین، بیش از 40 هزار بسته لوازم‌التحریر برای مناطق زلزله‌زده و محروم تهیه شده که درحال توزیع آن هستیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روحیه ایرانی و حس میهن‌دوستی‌ ایرانیان باعث شد، در جریان زلزله آبان 96 کرمانشاه تنها نماند و شاهد دگر دوستی ایرانیان در این دیار کهن باشیم.



منبع: ایلنا