کد خبر: ۴۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 12 December 2018

ساخت و ساز؛ راه حل رونق مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران: راه حل اصلی برای رونق بازار مسکن افزایش ساخت و ساز در کشور است.
به گزارش سازه نیوز، مصطفی قلی خسروی گفت: در 9 ماه امسال ،1 درصد تعداد معاملات و 18 درصد مبایعه نامه ها افزایش داشته است و در بخش اجاره شاهد کاهش 16 درصدی معاملات بودیم .
وی با اشاره به اینکه دولت باید با عرضه بیشتر بدنبال ثبات قیمت ها باشد افزود:در تهران برخلاف سایر استان ها تعداد معاملات 22 درصد کاهش داشته است­ این درحالیست که 85درصد مصالح ساختمانی در داخل تولید می شود و نباید افزایش زیادی داشته باشد و باید کنترل کنیم.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با توجه به رکود خرید و فروش گفت:به مردم پیشنهاد می کنم که هر کس نیاز به خانه دارد اقدام به خرید کند .
خسروی تصریح کرد: مالیات بر خانه های خالی برای تعادل برقرار کردن بازار مسکن، به نوعی دور زدن قانون است و راهکار مناسبی برای این بازار نیست و باید ساخت و ساز را در کشور افزایش دهیم تا جلوی تورم و افسار گسیخته در این بخش را بگیریم .
وی بیان کرد: حتی مانند سال گذشته با ورود تعزیرات هم نمی توانیم قیمت ها را کاهش دهیم و اجبار ­­در این حوزه چاره کار نیست .
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت:حدود 100 هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که هنوز تکمیل نشده است باید برای تعادل برقرار کردن بخش مسکن سریعتر این واحدها تحویل متقاضیان گردد.