کد خبر: ۴۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ 25 February 2019

قیمت مسکن با دستور پادگانی کاهش نمی‌یابد

قلی‌خسروی گفت: قیمت‌ مسکن با دستور پادگانی کاهش نمی‌یابد، بلکه باید با استفاده از سیاست‌های درست ملی قیمت‌ها را کاهش دهیم.
به گزارش سازه نیوز، مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه قیمت مسکن با دستور پادگانی کاهش نمی‌یابد، گفت: بازار مسکن مانند پادگان نیست که با یک دستور قیمت‌ها کاهش و یا افزایش یابد، بلکه باید با ارائه برنامه‌های خاص و درست  مالی - بانکی و افزایش میزان ساخت و ساز این بازار را کنترل کرد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: دولت و وزیر راه و شهرسازی باید با یک نمودار کاری و افزایش تولید قیمت‌ها را در بازار مسکن کنترل کند تا شاهد افزایش صدور پروانه‌های ساخت و ساز باشیم.

قلی‌خسروی یادآوری کرد: نگرش وزیر راه و شهرسازی به افزایش ساخت و ساز است و ما امیداریم با حمایت از بخش خصوصی و عملیاتی کردن ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید بتوانیم این بازار را به تعادل برسانیم.

وی تأکید کرد: قیمت‌ مسکن تا پایان سال به تثبیت می‌رسد و وضعیت کنونی بازار تا سال آینده به شاخص تورم و قیمت حامل‌های انرژی بستگی دارد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات مسکن روند اقتصادی این بخش را بهبود می‌بخشد، گفت: هم اکنون سازندگان نیازمند افزایش تسهیلات مسکن هستند و باید در این بخش بتوانیم شاخص عرضه و تقاضای مسکن را به توازن برسانیم.