کد خبر: ۴۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ 07 April 2019

پرداخت کمک بلاعوض سیل‎زدگان آغاز شد

رئیس بنیاد مسکن گفت: برای ساخت واحد‌های شهری تخریب‌شده ۵۰میلیون تومان تسهیلات ارزان و روستایی ۴۰میلیون تومان پرداخت می‌شود.
به گزارش سازه نیوز، علیرضا تابش در برنامه تیتر امشب ابراز کرد: علاوه بر تسهیلات ارزان به هر واحد شهری 12 میلیون تومان و هر واحد روستایی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که پرداخت این کمک‌ها شروع شده و سیل‌زدگان با مراجعه به ستادهای بنیاد در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده؛ بعد از تأیید می‌توانند آن را دریافت کنند.

رئیس بنیاد مسکن با بیان این‌که مدت بازپرداخت وام‌ها 15 سال است تأکید کرد: 100 درصد اعتبار کمک‌های بلاعوض و تسهیلات فراهم شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. 50 درصد بودجه مورد نیاز در اختیار ما قرار گرفت و دستور پرداخت تسهیلات هم در یکی دو روز آینده به استان‌ها و بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

تابش با اشاره به این‌که در 8 استان خسارت‌ها کلان و جدی است گفت: پیش‌بینی می‌شود که در همه استان‌های آسیب‌دیده نیاز به احداث یا تعمیر 150 هزار واحد باشد که تلاش می‌کنیم کار تعمیر و یا احداث واحدها تا پیش از فصل زمستان تمام شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در استان‌های گلستان و مازندران کار احداث و تعمیر واحدها شروع شده و امروز هم کلنگ ساخت یک واحد مسکونی در آق‌قلا زده شد.

تابش با اشاره به تخریب 14 هزار و 200 واحد در لرستان و آسیب دیدن 21 هزار واحد دیگر در این استان گفت: بنیاد با کمک سپاه و ارتش و هلال احمر و مردم، در کار بازگشایی معابر و پاکسازی سطح روستاها و شهرها از گل‌ولای و توزیع غذا و امکانات و... مشارکت دارد.