کد خبر: ۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ 15 April 2019

تشکیل کمیته تعیین خسارت سیل به صنعت برق

کمیته‌ای به منظور بررسی طرح‌ها و برآورد خسارات در صنعت برق ایجاد شده که در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکلات و چالش‌های موجود در مناطق سیل‌زده برطرف شود.
به گزارش سازه نیوز، بررسی روزهای ابتدای حادثه سیل بیانگر این بود که میزان خسارت در استان گلستان بسیار زیاد بوده و برآورد می‌شود که حدود 8 تا 10 میلیارد تومان به شبکه برق کشور آسیب رسیده باشد. در استان مازندران نیز طبق برآوردها، دو میلیارد تومان و در استان لرستان نیز پیش‌بینی می‌شود که حداقل پنج میلیارد تومان خسارت به شبکه برق وارد شده باشد.

محمودرضا حقی‌فام، سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته و پیش‌بینی‌های اولیه خسارات سیل به صنعت برق 287 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان این‌که این میزان خسارت به سازمان برنامه و بودجه گزارش شده است، گفت: پس از بررسی نتیجه کمیته بررسی طرح‌ها و برآورد خسارات در صنعت برق، می‌توانیم مسیریابی مناسب را برای اصلاح شبکه به وجود آوریم و به محض این‌که از وضعیت بحرانی خارج شدیم، عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق تنها در این شرایط است که می‌توان میزان واقعی خسارات را ارزیابی کرد، اما تا آن زمان سعی بر برطرف کردن تمامی چالش‌ها داریم که مشکلی برای تأمین برق مشترکان مناطق سیل‌زده به وجود نیاید.

حقی‌فام با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل چندانی برای تأمین برق این مناطق نداریم، تصریح کرد: برق تنها در برخی از روستاها که تخلیه شده‌اند و آب‌گرفتگی در این مناطق زیاد است، آن هم به دلیل حفظ مسائل ایمنی، قطع شده که بلافاصله بعد از فروکش کردن آب، برق این مناطق نیز وصل خواهد شد.

وی، تصریح کرد: در تمام مناطقی که مردم در آنجا سکوت دارند، تأمین برق صورت گرفته و هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد.



منبع: ایسنا