کد خبر: ۴۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ 14 May 2019

رشد ۵۸ درصدی صدور مجوز احداث مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری گفت: با استقبال سرمایه‌گذاران از احداث مجتمع‌های بین راهی و تیرپارکها، ۳۲۶ مجوز در سال گذشته صادر شد که نسبت به سال ۹۶ به میزان ۵۸ درصد رشد داشت.
به گزارش سازه نیوز، حمل و نقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: با توجه به نقش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد و به منظور تجهیز شبکه راه‌های کشور به مجموعه‌های یاد شده در سال ۹۷، انجام فراخوان جذب سرمایه گذاری در زمینه احداث تیرپارک‌ها (شهرک حمل ونقل-مجتمع‌های بین راهی ویژه ماشین‌های سنگین ونیمه سنگین) و همچنین نقاط تأیید شده در طرح تفصیلی مکان‌یابی مجتمع‌های خدماتی رفاهی به تعداد ۴۹۵ نقطه و همچنین مسیرهای گردشگری در دستور کار این دفتر و همچنین ادارات کل تابعه استانی قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه این فراخوان منجر به جذب سرمایه‌گذار، ۳۲۶ موافقت اصولی صادر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۶ با تعداد ۲۰۶ موافقت اصولی) رشدی معادل ۵۸ درصد را نشان می‌دهد.

شهرکی همچنین اعلام کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۰۳ نفر از سرمایه گذاران که استعلام‌های مربوط را از سایر مراجع ذی ربط دریافت کردند، اقدام به شروع عملیات عمرانی مجتمع‌های یاد شده کردند که آمار مذکور نسبت به سال ۹۶ (با ۷۳ مورد شروع به ساخت) رشدی ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به بهره برداری رسیده در سال گذشته ۴۷ باب بود و جمع کل مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در حال بهره برداری در طول راه‌های کشور به ۷۵۲ باب رسیده است.



منبع: مهر