کد خبر: ۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ 01 June 2019

تعیین تکلیف پروژه های عارضه دار مسکن مهر تا پایان سال

به همت دستگاه های اجرایی بخش مسکن استان، برگزاری جشن پایان مسکن مهر در استان مرکزی در سال جاری دور از انتظار نخواهد بود.
به گزارش سازه نیوز ،در جلسه بررسی پروژه های عارضه دار مسکن مهر و تعیین اهداف فروش اقساطی واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان مرکزی که با حضور مسوولین دو دستگاه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مسکن استان در محل مدیریت شعب بانک مسکن استان مرکزی تشکیل شد؛ محمد رضا رضا فرح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، تعداد پروژه های بلاتکلیف مسکن مهر استان را که بنا به دلایلی تعیین تکلیف نگردیده و عارضه دار مانده اند، معدود خواند و ضمن تشکر از مسوولین ارشد بخش مسکن استان و تقدیر از پیگیری ها و تلاش های مستمر بانک مسکن در تامین مالی ساخت، همکاری در اعطای مراحل مختلف سهم الشرکه و در نهایت، فروش اقساطی تسهیلات اعطائی، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در بنیاد مسکن استان، دست در دست بانک مسکن پروژه های عارضه دار مسکن مهر استان را تا پایان سال تعیین تکلیف و جشن اتمام پروژه های مسکن مهر را امسال برگزار خواهیم نمود.

مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان نیز در این جلسه، با تقدیر از زحمات و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خصوص در حمایت همه جانبه از مسکن آسیب دیدگان از بلایای طبیعی و تلاش این نهاد در رفع مشکل مسکن اقشار مختلف مردم، مسکن مهر در استان مرکزی را به جز شمار عدیده ای از پروژه ها تمام شده دانست و گفت: بانک مسکن در تمام طول طرح، وظایف خود که همانا تامین مالی به موقع پروژه های مسکونی بوده است را تمام و کمال انجام داده و هم اکنون انتظار دارد با فروش اقساطی و تعیین تکلیف واحدهای باقیمانده، منابع فریز شده و راکد مانده خود در پروژه های نیمه کاره و عارضه دار را به صورت شناور در چرخه تولید و ایجاد اشتغال به جریان اندازد.

امیری گفت: بانک در این بین از هیچ کوششی دریغ ننموده و در مراحل مختلف طرح؛ با تمدید مدت و نیز با اعطای تسهیلات متمم، در صدد اتمام پروژه ها و بهره برداری آن توسط متقاضیان برآمده است و اکنون انتظار دارد با حمایت مسوولین امر در استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی ذیربط و با همت پیمانکاران، سازندگان و تسهیلات گیرندگان، کار فروش اقساطی و تسویه نهایی تسهیلات بانک تسریع یابد.

در ادامه این جلسه و با هماهنگی مسوولین دو دستگاه، تصمیمات ماخوذه بدین شرح مصوب و اجرایی شد.

در خصوص واحدهای باقیمانده پروژه های محیا و افق؛ اعطایی شعبه شیخ فضل اله نوری اراک، مقرر شد بعد از بازدید از پروژه 300 واحدی بنیاد در صورت پیشرفت فیزیکی مطلوب، نسبت به آزادسازی مابقی سهم الشرکه از طرف بانک اقدام و با معرفی نفرات از سوی بنیاد، فروش اقساطی 708 واحدی آغاز شود. ضمنا در خصوص تعداد واحدهای باقیمانده پروژه های 608 و 40 واحدی مقرر شد هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام شود.
در خصوص پروژه 24 واحدی وحدت آشتیان مقرر شد: بنیاد نسبت به صدور مجوز سرشکن نمودن تسهیلات 24 واحد بر روی 12 واحد(انصراف 12 واحد از تسهیلات) که اعضاء، خواهان تقسیط تا سقف 400 میلیون ریال می باشند اقدام نماید و بانک نیز در این خصوص مکاتبات اولیه را جهت اخذ مجوز با اداره کل تسهیلات تبصره ای انجام دهد.
 در خصوص 4 واحد مشارکت مدنی روستائی باقیمانده از محل خط اعتباری مسکن مهر که صرفا انعقاد قرارداد گردیده اند و سهم الشرکه به دلیل عدم مراجعه متقاضی واریز نگردیده است مقرر شد بنیاد نسبت به صدور مجوز جهت مختومه نمودن پرونده ها اقدام نماید.
 در خصوص پروژه های باقیمانده پرندک، مقرر شد از طرف بنیاد، پیگیری های لازم جهت برطرف شدن مشکل قرارداد عرصه انجام پذیرد.
 در خصوص 5 واحد باقیمانده پروژه های مهر ایثار فراهان به دلیل عدم ارسال اطلاعات توسط اداره کل تعاون مقرر شد : پیگیری لازم جهت معرفی نفرات جدید از سوی بنیاد مسکن صورت پذیرد.
در خصوص واحدهای باقیمانده پروژه های روستایی از محل خط اعتباری مسکن مهر مقرر شد با ارسال لیست از سوی بانک مسکن پیگیری لازم از سوی بنیاد جهت تعیین تکلیف آنها صورت پذیرد./ منبع:هیبنا