کد خبر: ۴۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ 19 June 2019

تصمیمی برای افزایش آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس اتخاذ نشده است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره احتمال افزایش رقم آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: با توجه به افزایش هزینه نصبیات، صحبت هایی شده اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.
 به گزارش سازه نیوز، حبیب الله طاهرخانی درباره اعتراض برخی مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر به قیمت گذاری شرکت عمران شهر جدید پردیس برای واگذاری عرصه‌های مسکن مهر به دارندگان این واحدها اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس، قیمت گذاری اراضی واحدهای مسکن مهر باید به قیمت کارشناس رسمی باشد.

وی ادامه داد: با این حال ما در شرکت عمران شهرهای جدید سعی کرده‌ایم تا برای رعایت حال مالکان، برخی تخفیفات را هم در نظر بگیریم. به عنوان مثال قیمت اراضی‌ای که برای مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته‌ایم، با قیمت اراضی‌ای که به طور عادی به فروش می‌رسانیم کاملاً متفاوت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از دیگر تسهیلاتی که در این زمینه قائل شده‌ایم، این است که مالکان اعیانی برای خرید عرصه‌های مسکن مهر می‌توانند به صورت نقد و اقساط مبالغ کارشناسی شده را پرداخت کنند. آن هم بدون اینکه سودی به پرداخت اقساطی تعلق بگیرد؛ به این صورت که رقمی که کارشناس رسمی برای زمین تعیین می‌کند، عیناً به صورت نقد و اقساط از متقاضی مالکیت عرصه، اخذ می‌شود.

وی تأکید کرد: هیچ اجباری برای مالک شدن زمین و عرصه برای دارندگان واحدهای مسکن مهر وجود ندارد. قانون می‌گوید در صورت تمایل متقاضی، امکان واگذاری عرصه وجود دارد و در غیر این صورت، منتفی است. اما با توجه به اینکه چنین تسهیلاتی قائل شده‌ایم، مردم هم به خوبی استقبال کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره افزایش آورده‌های مردمی متقاضیان مسکن مهر پردیس که هنوز واحدهایشان را تحویل نگرفته‌اند یادآور شد: تا کنون مبنای تعیین رقم آورده متقاضیان مسکن مهر در پردیس، همان رقمی است که در اواخر سال 96 ابلاغ شد و هیچ دستورالعمل جدیدی تا به حال ابلاغ نشده است. البته بحث افزایش آورده متقاضیان مطرح است به خصوص که نصبیات (پکیج و آسانسور) به شدت افزایش قیمت داشته‌اند اما هنوز برای بالا بردن رقم آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس جمع بندی نداشته‌ایم.


منبع: مهر