کد خبر: ۴۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ 25 June 2019

نخستین کنفرانس تخصصی زلزله برگزار شد

نخستین کنفرانس تخصصی، علمی و بین‌المللی زلزله با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و مدیران شهری با محوریت پروژه و بسط آن به مدیریت بحران برگزار شد.
 به گزارش سازه نیوز، نخستین کنفرانس تخصصی، علمی و بین‌المللی زلزله با محوریت پروژه و بسط آن به مدیریت بحران بحران ،صبح امروز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و مدیران شهری تهران برگزار شد.

در این کنفرانس، حسین جعفریان دبیر و جانشین شهردار منطقه 22 و ستاد مدیریت بحران، دکتر بیژن خسروانی از اساتید دانشگاه آلمان، پدرام رفیعی از اساتید  و همچنین جمعی از دانشجویانی  حضور داشتند.

بیژن خسروانی در قالب پنل تخصصی، اطلاعاتی را درباره زلزله و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و آمادگی در برابر زلزله ارائه کرد.

وی در این باره توضیح داد: ایران روی گسل زلزله قرار دارد و کشور ما، کشوری زلزله خیز است بنابراین باید آمادگی لازم را در ارتباط با زلزله داشته باشم.

خسروانی با اشاره به اینکه حجم بالای از ساختمان‌ها در تهران و به ویژه جنوب شهر فرسوده است، گفت: در صورتی که زلزله رخ داد این ساختمان تخریب و بسیاری از مردم در همان ساعت اولیه جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین از آمادگی خود برای همکاری بشتر در حوزه زلزله‌نگاری و کارهای پژوهشی خبر داد و گفت: بنده یک ایرانیم و در زمان 8 سال دفاع مقدس هم در مناطق جنگی حضور داشته‌ و در حال حاضر نیز می‌توانیم در شرایط تحریم کارهای بزرگی را به گفته مقام معظم رهبری انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، حسین جعفریان دبیر و جانشین شهرداری منطقه 22 در ستاد مدیریت بحران گفت: در این جلسه همچنین مقاله‌ای توسط دو تن از دانشجویان با عنوان زلزله بالای 6 - 7ریشتر در تهران از شایعه تا واقعیت ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین در این کنفراس پروژه‌ای در ارتباط با ایمنی از سوی جواد نوفرستی مدیر‌عامل جامع ایمنی کشور مطرح شد.

جعفریان تصریح کرد: ما باید در 3 مرحله از جمله قبل، حین و بعد از زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم.