کد خبر: ۴۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ 09 July 2019

وحدت‌نظری درباره تصمیم‌گیری برای صدها هزار خانه خالی تهران وجود ندارد

شهردار تهران گفت: صدها هزار خانه خالی در تهران وجود دارد اما اتفاق نظری درباره تصمیم‌گیری برای این خانه‌ها وجود ندارد.
به گزارش سازه نیوز ، پیروز حناچی در مراسم سه‌شنبه‌های بدون خودرو که همراه با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات از میدان توحید تا پارک لاله را رکاب زدند در جمع خبرنگاران درباره تاثیر حضور وزیر ارتباطات در چنین برنامه‌هایی اظهار کرد: به هر حال مراسم روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو و رکاب‌زنی با دوچرخه یک اقدام نمادین است و از سه‌شنبه‌ها شروع شده و امیدواریم همه روزهای ما روزهای بدون خودرو باشد و کاستن از استفاده از خودروهای شخصی امری مهم و ضروری برای شهر تهران محسوب می‌شود و حضور مسئولان آن هم مسئولان دولتی در این مراسمات و روزهای بدون خودرو نفع بسزایی دارد.

حناچی گفت: بنده به آقای جهرمی پیشنهاد دادم در این مراسم حضور داشته باشد و وی هم از این موضوع استقبال کرد. البته یادمان باشد که روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو حتما به معنای استفاده کردن از دوچرخه نیست و مسئولان می‌توانند با استفاده مترو و اتوبوس خود را به سرکار برسانند و مهم این است که از خودروی شخصی استفاده نکنند.

شهردار تهران همچنین در ارتباط با معابر فراهم شده برای استفاده از دوچرخه‌سواران گفت: این موضوع در حال انجام است و مرکز و خیابان طالقانی، حافظ، کریمخان، بلوار کشاورزی و خیابانهایی برای دوچرخه اختصاص پیدا کرده و این اقدام ارتباط مستقیمی با استقبال شهروندان از گسترش پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو دارد.

وی در ادادمه در ارتباط با موضوع مسکن نیز گفت: این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و موضوع بلوکه شدن سرمایه‌های مردم در خانه‌های خالی نیز مورد توجه دولت قرار گرفته است و در ارتباط با واحدهای خالی نیز هنوز اتفاق نظر واحدی وجود ندارد اما حتما چند صد هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد که این موضوع را با مالیات بر املاک تعدیل کرده‌اند اما ما در این خصوص خلائی در قوانین داریم.

وی ادامه داد: در دنیا برای افرادی که بیش از دو واحد مسکونی دارند مالیاتی در نظر گرفته می‌شود و در واقع کسی هم حق ندارد دارایی‌های عمومی را بلوکه کند و هم اکنون این موضوع در دولت مطرح است و امیدواریم هر چه سریعتر راهکاری برای آن اتخاذ شود.