کد خبر: ۴۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ 05 August 2019

اتمام پروژه های مسکن مهر دغدغه دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام پروژه های مسکن مهر در کشور به یک دغدغه جدی برای دولت تبدیل شده و با دستور رئیس جمهور باید تا پایان سال ۹۸ پرونده آن بسته شود.
به گزارش سازه نیوز ، علی نبیان پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم تمامی پروژه های مسکن مهری که در کشور نیمه تمام مانده به جز تعدادی ازاین پروژه ها که به دلیل پرونده های حقوقی وضعیت آنها در مراجع قضائی نامشخص است و در حال پیگیری است تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

وی به وضعیت مسکن مهرهای کردستان اشاره کرد و افزود: با توجه به بازدیدهایی که از این پروژه ها به عما آمده خوشبختانه وضعیت این استان مطلوب است و اقدامات خوبی نیز در بحث زیرساخت های این پروژه های انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی زمین و مسکن ادامه داد: طی چند روز گذشته از بیشتر پروژه های مسکن مهری که در کردستان دچار مشکل هستند بازدید شد و مشکلات آنها رصد شد و برای تسریع در اتمام آنها راهکارهای لازم ارائه شد.

نبیان یادآور شد: برخی از این پروژه ها به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبار متوقف شده بودند که با توجه به مصوبات وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت واحدهای باقیمانده موافقت شد تا مشکل این پروژه ها نیز حل شود.

وی بیان کرد: همچنین در برخی از پروژه ها وام مسکن آنها از مبلغ ۴۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان و در برخی نیز به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و با هماهنگی های به عمل آمده این کار انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین مالی مورد نیاز یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی برای اتمام این پروژه ها است، گفت: در صورتی که بتوان این منابع را تامین کرد سرعت اتمام پروژه های نیمه تمام تسریع می شود.

نبیان اظهار داشت: در این راستا تخصیص ۱۲ میلیارد تومان برای محوطه سازی مسکن مهر کردستان نهایی شده که چهار میلیارد تومان آن تا روز چهارشنبه به حساب اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان واریز می شود.


منبع: مهر