کد خبر: ۴۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ 04 January 2020

ریزش چشمگیر متقاضیان طرح ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز آمار دقیق تعداد کسانی که از شرایط چهارگانه طرح اقدام ملی مسکن برخوردارند منتشر نشده اما شواهد و قرائن گویای آن است که فرم «ج» درصد بالایی از افراد قرمز است.
به گزارش سازه نیوز، حیبب‌اله  طاهرخانی اظهار  کرد: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید را در دو شکل مشارکت با سازندگان و ثبت نام از متقاضیان پیش می‌بریم.

وی افزود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ساخت 70 هزار واحد در شهرهای جدید تعریف شده که از این تعداد 25 هزار واحد در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد در استان‌های تهران و البرز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بعد از انجام مرحله‌ی اول نام‌نویسی منتظر ارزیابی شرایط ثبت نام کنندگان هستیم تا ببینیم شرایط  چهارگانه چه کسانی احراز می‌شود. هنوز نمی‌دانیم  چه تعداد ریزش می‌کنند اما شواهد و قرائن حاکی  از آن  است که فرم «ج» درصد زیادی از افراد قرمز است یا سابقه مالکیت قبلی دارند.

طاهرخانی تصریح کرد: با توجه به برآوردهای اولیه قیمت هر متر مربع مسکن  ملی 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است که با توجه به مکان و موقعیت پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، نرخ‌ها متفاوت است. حدود 30 درصد مبلغ کل به شکل پیش‌پرداخت دریافت می‌شود و مابقی در بازه‌های زمانی مشخص و طبق زمان‌بندی دریافت خواهد شد.


منبع: ایسنا