کد خبر: ۴۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ 13 January 2020

اجماع حلقه های ساخت و ساز لازمه صدور شناسنامه فنی

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی تهران با تأکید بر اینکه با امضاءفروشی مهندسان ناظر مقابله خواهد شد، گفت: تا زمانی که تمام حلقه‌های تأثیرگذار در ساخت‌وساز به اجماع نهایی نرسند نمی‌توان شناسنامه فنی ملکی را گسترش داد.
به گزارش سازه نیوز ، سعید سعیدیان در پاسخ به این سؤال که همواره رؤسای سابق سازمان نظام مهندسی بحث برخورد و مقابله با امضاءفروشی مهندسان ناظر را مطرح می‌‌کردند و در برخی موارد آن را رد می‌کردند، گفت: اتفاقاً برای برخورد با این موضوع برنامه‌های ویژه‌ای داریم و جزء برنامه‌های اصلی خواهد بود.

سعیدیان در پاسخ به این سؤال که برای بالا بردن کیفیت ساخت‌وساز چه باید کرد، گفت: یکی از مواردی که باید همواره به آن توجه کرد این است که باید ساختمان‌ها نیز همانند هر محصول و کالایی دارای شناسنامه و استاندارد باشند.

وی افزود: قطعاً شناسنامه فنی ملکی نشان خواهد داد تا یک ساختمان از صفر تا 100 چگونه و توسط چه افرادی و چه مصالح ساختمانی تکمیل شده است.

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی استان تهران ادامه داد: صدور شناسنامه فنی ملکی در قانون تأکید شده است پس برای گسترش این برنامه باید به صورت جدی مسؤولان تأثیرگذار در ساخت‌وساز مثل وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها به اجماع در این خصوص برسند.

به گفته وی، در حال حاضر شناسنامه فنی ملکی به صورت بسیار محدود در حال صدور است.


منبع: فارس