کد خبر: ۴۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ 16 February 2020

جزییات اخذ مالیات از خانه‌های خالی

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ مهم‌ترین مصوبات این کمیسیون را در حوزه حقوق و مالیات تشریح کرد و جزییات اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۱۰ میلیارد تومان و خودروهای بالاتر از یک میلیارد تومان را برشمرد.
 به گزارش سازه نیوز، سیده فاطمه حسینی با اشاره به مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 در حوزه حقوق و مالیات گفت: اخذ مالیات از محل خانه‌های لوکس دارای ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروهای دارای ارزش بالاتر از یک میلیارد تومان بخشی از درآمدهای جدیدی است که در لایحه بودجه سال آینده شناسایی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخشی از بودجه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان از محل منابع شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شد، تصریح کرد: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق منابع قابل توجهی از محل افزایش یک درصد بخش هزینه‌ای بودجه شرکت‌های دولتی به دو درصد شناسایی شد که این مبلغ به بخش آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: دولت همچنین برای بحث نوسازی و بازسازی مدارس هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود که کمیسیون تلفیق بودجه آن را به دو هزار میلیارد تومان افزایش داد.

حسینی با تاکید براینکه تغییرات جزیی در بخش مالیات بر حقوق‌ها نسبت به لایحه دولت انجام شد، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه امسال به طور کاملا مشخص تصمیم گرفت تا حقوق‌ها را به نحوی افزایش دهد که حداقل آن، مبلغ دو میلیون و هشتصد هزار تومان باشد و در کنار آن هم معافیت مالیاتی را برای حقوق‌بگیران 3 میلیون تومان در نظر گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: براساس این مصوبه حقوق‌های پایین تغییر 80 درصدی خواهند داشت، اما حقوق‌های بالاتر به طور میانگین 15 درصد افزایش پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تغییرات مهم ایجاد شده در بخش هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت در لایحه بودجه یارانه معیشتی را برای حدود 60 میلیون  خانوار از محل افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق بودجه به دلیل انتقاد نسبت به نحوه اجرای این موضوع و اطمینان از چگونگی اجرای درست آن، مبلغ یارانه معیشتی را با یارانه‌ها اقدام کرد و در کنار آن هم براساس شرایطی مصوب کرد تا خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 20 درصد بیشتر یارانه را دریافت کنند./ منبع: خانه ملت