کد خبر: ۵۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ 23 February 2020
اسلامی:

از وضعیت فرودگاه اهواز خجالت می‌کشم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از وضعیت فرودگاه اهواز خجالت می‌کشم، گفت: امیدواریم همه مسوولانی که تاکنون موجب شده اند تا توسعه فرودگاه فعلی و احداث فرودگاه جدید انجام نگیرد از این به بعد تلاش کنند تا یک فرودگاه درخور شان مردم اهواز داشته باشیم.
به گزارش سازه نیوز، محمد اسلامی روز گذشته، (سوم اسفندماه) در حاشیه افتتاح پل‌ نهم اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه وزارت راه و شهرسازی توسعه زیرساخت ها، تسهیلگری برای بهبود وضعیت عبور و مرور و سکونت مطلوب مردم است.

وی افزود:با توجه به وظایفی که به عهده وزارت راه و شهرسازی است این وزارتخانه در زمینه عمران شهری همواره پیشتاز و پیش قدم بوده و در این راستا نقش آفرینی کرده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان کلنگ زنی شد. اجرای این طرح در خوزستان دو وجه تمایز با دیگر شهرهای کشور دارد. یکی از وجوه تمایز تعیین و تکلیف بافت فرسوده اهواز به ویژه منطقه منبع آب است. وجه تمایز دیگر شرکت اجرا کننده طرح است که با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد می تواند این طرح را به خوبی اجرایی کند.

اسلامی ادامه‌ داد: منطقه پرخطر منبع آب اهواز پس از جابه جایی واحدهای مسکونی، با کاربری پارک و فضای خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم‌ تا ارتباطات ریلی و جاده ای را با کشور عراق تقویت و گسترش دهیم، گفت: پل نهم اهواز به این مساله کمک شایانی می کند زیرا می تواند ترافیک عبوری جاده ای و محلی را از یکدیگر تفکیک کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از وضعیت فرودگاه اهواز خجالت می کشم. امیدواریم همه مسوولانی که تاکنون موجب شده اند تا توسعه فرودگاه فعلی و احداث فرودگاه جدید انجام نگیرد از این به بعد تلاش کنند تا یک فرودگاه درخور شان مردم اهواز داشته باشیم.

اسلامی عنوان ‌کرد: فرودگاه بین المللی اهواز به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است و باید فرودگاهی باشد تا با شان و منزلت ایشان تطابق داشته باشد.
منبع: ایسنا