کد خبر: ۵۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ 25 May 2020

استمرار تلاش ها و فعالیت های مجتمع بندری امام خمینی(ره) همراه با رعایت الزامی پروتکل های بهداشتی

همزمان با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان و با هدف کاهش شیوع این ویروس در سطح مجتمع بندری امام خمینی(ره) در نشست مشترک کارگروه مقابله با ویروس کرونا بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل‌های اجتماعی و بهره وری بیشتر در فعالیت های عملیاتی تأکید شد.


به گزارش سازه نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سوم خرداد عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری مستمر کارگروه هماهنگی و مقابله با شیوع کرونا که از ابتدای شیوع کرونا درکشور شروع به کار کرده است، گفت: در پی شدت گرفتن شیوع کرونا در استان خوزستان و با هدف پایش و بررسی آخرین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره) تصمیمات لازم برای تداوم ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان در شرایط ایمن و عاری از آلودگی و ایجاد خطر برای کارکنان اتخاذ شد.

دریس با اشاره به استمرار و بعضا افزایش برخی شاخص های عملیاتی به ویژه در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بندری علیرغم شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط استان خوزستان گفت: خوشبختانه به دنبال اهتمام جدی شرکت های فعال در این مجتمع بزرگ بندری در انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و توزیع وسایل حفاظتی و اقلام بهداشتی بین کارکنان خود، شاهد ضریب نفوذ اندک این ویروس در این مجتمع بندری هستیم.


وی همچنین مدیریت هزینه‌‌های تهیه و تأمین اقلام بهداشتی به منظور افزایش بازدهی و پیاده سازی فاصله گذاری اجتماعی دراماکن مختلف عملیاتی و ستادی را از مهم ترین اقداماتی برشمرد که می‌تواند به کنترل مؤثر شیوع کرونا کمک شایانی کند.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  با اشاره به آمادگی تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی در این اداره کل خاطرنشان کرد:  مراکز درمانی فعال در این مجتمع بندری به نیازهای مراجعان خدمات لازم را ارائه می دهند.


دریس با اشاره تداوم جریان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) و افزایش سرعت انتقال کالاهای مورد نیاز کشور از مبادی درون سرزمینی بیان داشت: رضایتمندی  مقامات ارشد کشور از عملکرد فوق العاده این مجتمع بزرگ بندری در این شرایط حساس بهترین پاسخی است که نیروهای عملیاتی می‌توانند به برخی شبهات مطرح شده، بدهند. 


یادآور می شود در کارگروه هماهنگی و مقابله با ویروس کرونا راهبران پایانه های تخلیه و بارگیری کالا و شرکت های بخش خصوصی تازه ترین اقدامات و عملکرد خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بر اساس عمل به پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت گزارش کردند.