کد خبر: ۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۹ 17 December 2020

فرودگاه سردار سلیمانی اهواز قابلیت پذیرش روزانه تا ۱۴ هواپیما را دارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با طرح توسعه فرودگاه اهواز ، فرودگاه بینالمللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با طرح توسعه‌ای خود، قابلیت پذیرش روزانه ۱۴ فروند هواپیما را خواهد داشت که امیدواریم این هدف محقق شود.



 به گزارش سازه نیوز و به نقل از ایرنا :سیاوش امیرمکری روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های فرودگاه سردار شهید قاسم سلیمانی اهوازبیان کرد: پروژه‌های فرودگاهی در خوزستان با جدیت و پیگیری و حمایت مقام عالی وزارت انجام شده که امروز  شاهد بهره‌برداری از چند پروژه بزرگ فرودگاهی در اهواز هستیم.

وی ادامه داد:  از جمله پروژه‌های مهم فرودگاه اهواز، راه اندازی سیستم پیشرفته شنود هواپیما در این فرودگاه است.

امیرمکری گفت: سامانه برق اضطراری و سامانه برودتی  سالن پرواز و سالن انتظار این فرودگاه نیز که باعث گلایه بسیاری از مسافران می‌شد نیز به روز رسانی شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: آمادگی کامل برای رفع موانع توسعه فرودگاه اهواز وجود دارد.

وی افزود: برای توسعه فرودگاه آبادان نیز پروژه‌های ارزشمندی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری این پروژه‌ها باشیم.

زبان عربی نقطه اشترک خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای توسعه صادرات و واردات

یکی از نمایندگان مردم اهواز ، باوی ،کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: فرودگاه اهواز با حدود ۲۵ پرواز ورودی و خروجی چهارمین فرودگاه کشور است که باید با توجه به ظرفت‌هایی که خوزستان دارد توسعه یابد.
مجتبی یوسفی با بیان اینکه فرودگاه فعلی اهواز قابلیت توسعه برای صادرات و واردات را دارد افزود: استان خوزستان با دارا بودن زبان مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند بخوبی در  زمینه توسعه صادرات و واردات فعالیت کند.
وی ادامه داد: برای ساخت یک فرودگاه جدید نیاز به اعتبار بسیاری است که در شرایط کنونی امکان پذیر نیست ، لذا باید به فکر توسعه همین فرودگاه باشیم.
پیش از این بحث جابه جایی فرودگاه اهواز مطرح بود که به دلایلی منتفی شده است.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه برای بهره‌برداری از چند پروژه فرودگاهی و راه و شهرسازی در سفری یک روزه وارد خوزستان شد.

احداث پایانه مسافری خارجی فرودگاه سردار شهید سلیمانی اهواز به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع، افزایش سرانه مسافری به میزان ۷۰۰ هزار نفر در سال با اعتبار یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال ، خرید و نصب سیستم روشنایی باند و سیستم SFLS(سیستم تقرب فوق پیشرفته)، ۲ دستگاه دیزل و ژنراتور ، ۲ دستگاه چیلر و پنج دستگاه هواساز با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال و همچنین احداث محوطه جبهه زمینی، محوطه‌سازی و راه دسترسی پایانه به اپرون(توقفگاه وسایل پرنده) به مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع با اعتبار ۶۵۵ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی هستند که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.