کد خبر: ۵۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ 24 January 2021
مدیرعامل شهر جدید تیس خبر داد ؛

استقبال خوب مردم از طرح اقدام‌ملی در شهر تیس 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید تیس با اشاره به اینکه : کارهای اجرایی احداث این شهر ، سال گذشته شروع شده است گفت‌؛ بنابراین در ابتدای کار هستیم و عملیات اجرایی آن در مراحل ابتدایی است.
رضا فرهاد زاده در گفتگو با خبرنگار سازه نیوز اظهار داشت: بر این اساس ، در ابتدا دو پروژه که شامل یک بلوار ساحلی و یک پروژه یکی از محلات شهر و آماده سازی معابر اصلی دسترسی به آن محله در زمره پروژه های در دست اقدام است را در اولویت کارهایمان قرار داده ایم.
‌ وی در ادامه افزود: پروژه های موجود با مجموع اعتبار نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید.
فرهاد زاده گفت: در سال جاری ، پروژه بزرگ دیگری تحت عنوان آماده سازی یکی از محلات شهری وتعدادی معابر دیگر از شهر را با رقم اولیه قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان آغاز خواهیم کرد.
 وی در ادامه بیان کرد: انتخاب پیمانکار انجام شده و مراحل تجهیز کارگاه در حال انجام است. فرهادزاده در ارتباط با مشخصات این پروژه بزرگ گفت: در حال حاضر تمام اسناد مربوطه مبادله شده و ضمانت نامه آورده شده است. استفاده از اعتبارات داخلی برای ساخت زیرساخت ها وی افزود: با توجه به موقعیت بسیار خاص شهر جدید تیس، تمام زیرساخت‌ها را هم خود ما با اعتبارات داخلی شرکت عمران تهیه می‌کنیم. بدین معنا که آب، برق و فاضلاب رو منتظر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیستیم و در برآورد این پروژه‌ها لحاظ شده است.  
جذب سرمایه گذاران برای رونق شهر جدید تیس
 فرهادزاده گفت: البته دید اصلی مجموعه و بنا بر استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران است، با توجه به اینکه در حال حاضر پروره های سنگینی را شروع کرده‌ایم، انتظار این است سرمایه‌گذاران و با سرمایه‌های اولیه کلان‌تری را بتوانیم آغاز کنیم. 
وی در خصوص اقدامات مهمی که در طی مدیریتش انجام شده است، بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات ، انجام مذاکرات با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده که در مقیاس‌های مختلفی منجر به تفاهم نامه‌هایی شده از ۵۰۰ واحد تا ۵۰ الی ۶۰ واحد و حدود ۱۰ تفاهمنامه بین ۵۰ الی۵۰۰واحد منعقد شده است، البته شرکت های بزرگ دیگری هستند که جامعه هدف ما هستند. 
 استفاده از گیاهان سازگار با اقلیم در فضای سبز شهر تیس
 فرهادزاده گفت: متاسفانه در این منطقه با فقر پوشش گیاهی مواجه هستیم. از این رو در منطقه بحث فضای سبز جز اولویت‌های است که از روزهای اول دنبال شده و گام‌های موثری برداشته می‌شود. به گونه ای که پیش بینی می شود سال آینده قطعاً پروژه‌های بزرگ تری در زمینه فضای سبز اجرا خواهد شد. به نحوی که حتی سعی بر این است که فضای سبز علاوه بر معابر اصلی و فرعی در حیاط‌های قطعات مسکونی هم فضای سبز را شروع کنیم.
 وی در رابطه با نوع گیاهانی که در این منطقه استفاده خواهد شد، گفت: به طور حتم از گیاهانی که از لحاظ اقلیمی با منطقه تناسب داشته باشند استفاده خواهد شد و در برخی از موارد داخل قطعات گیاهان مثمر استفاده خواهد شد. 
 فرهاد زاده گفت: با توجه به اینکه مسابقه بزرگی از لحاظ معماری و شهرسازی مرکز محله شامل فضاهای آموزشی، درمانی، تجاری و مذهبی و نمونه‌هایی از ویلاها همچنین سالن های همایش رو برگزار کردیم و با حضور اساتید برجسته معماری و شهرسازی کشور جلسه داوری برگزار شد و آثار منتخب نیز انتخاب شد. 
وی ادامه داد: حداقل مدرسه و تعدادی واحد ویلایی به عنوان نمونه را ما به زودی آغاز می‌کنیم. استقبال بی نظیر از مسکن ملی شهر جدید تیس 
فرهاد زاده در ارتباط با اقدام ملی گفت : در بحث اقدام ملی با توجه به این منطقه بسیار مستعد است و الان فعالیت‌های بسیار زیادی در منطقه چابهار در حال انجام است از ریل تا بندر تا فرودگاه جدید و جاده سازی به صورت ویژه و بسیار متفاوت از سایر نقاط کشور در حال انجام است و می‌توان گفت هجوم جمعیتی را به افزایش زیادی از نظر جمعیت در حقیقت مهاجر در این منطقه وجود دارد و مسکن یک نیاز بسیار عمده است و بنابراین علی‌رغم این که شهر جدید تیس تازه تاسیس شده و هنوز عملیات ساختمان سازی به هیچ وجه انجام نشده و عملیات آماده سازی در حال انجام است ‌و صرفاً مراحل خاکی بوده ،منتها تعداد قابل توجهی ثبت نام کردن در زمینه اقدام ملی و حدود ۹۰۰ نفر با میانگین ۵۰ میلیون تومان واریزی برای هر کدام ،عددی است که در کل شهرهای جدید کشور بالاترین نُرم واریزی را دارد که نشان از این دارد که نیاز مسکن را بسیار جدی است و مردم امید دارند که با طرح اقدام ملی صاحب مسکن شوند.